Förklaring om Nsr:s problem

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Har fått en del pm om vad felet på nsr:en var osv. Nu har jag plockat isär motorn och såg direkt vad felet var. Avgas Portarna har helatiden varit halft stängda pga ett fel montage. Så går din hoj lite kackigt tex orkar inte, toppar lågt så är det avgasportarna man ska kolla på en nsr. Förra ägaren hade inte satt dit allt rätt. :huvet

I alla fall nu är nsr projektet snart klart :) bilder kommer upp när jag har skruvat ihop allt. Dels så kommer en 190cc flyga på :hihi o lite gott o blandat bla svarta kåpor.

ps. För er som inte har trimpipa skaffa det blir as skönt ljud, effekten kanske inte är så märkvärd mycket mer :) men ljudet blir underbart

Hoppas ni väntar ivirgt på bilder :D

// Krille

om nån har nått förslag på nytt lyse så är jag öppen för förslag.

obs komihåg att det är en 92:a

Krille-666 skrev:
Har fått en del pm om vad felet på nsr:en var osv. Nu har jag plockat isär motorn och såg direkt vad felet var. Avgas Portarna har helatiden varit halft stängda pga ett fel montage. Så går din hoj lite kackigt tex orkar inte, toppar lågt så är det avgasportarna man ska kolla på en nsr. Förra ägaren hade inte satt dit allt rätt. :huvet

I alla fall nu är nsr projektet snart klart :) bilder kommer upp när jag har skruvat ihop allt. Dels så kommer en 190cc flyga på :hihi o lite gott o blandat bla svarta kåpor.

ps. För er som inte har trimpipa skaffa det blir as skönt ljud, effekten kanske inte är så märkvärd mycket mer :) men ljudet blir underbart

Hoppas ni väntar ivirgt på bilder :D

// Krille

Vad var det som var problem med avgasportarna, hur var dom felmonterade?
Min gick tungt i somras men jag tror det mest berodde på att kolven var slut, den hade gått 1500 mil+

Nykan skrev:
Vad var det som var problem med avgasportarna, hur var dom felmonterade?
Min gick tungt i somras men jag tror det mest berodde på att kolven var slut, den hade gått 1500 mil+

Byt, annars går den snart inte alls :)

Krille-666 skrev:
om nån har nått förslag på nytt lyse så är jag öppen för förslag.

obs komihåg att det är en 92:a

jag skulle vilja haft dina lysen, tycker dom ser ok ut. Har du kvar det gröna sadelöverdraget på din?

Krille-666 skrev:
...Dels så kommer en 190cc flyga på :hihi...

190cc? Finns det? Vad jag bara funnit så ska Eurocylindro, Athena och Malossi's cylindrar till NSR ligga på 180cc, vilket är dom största jag funnit, vad är det för cylinder fabrikat du ska slänga på? :confused:

Annars låter det fint, äntligen en NSR som jag kan börja tävla med :D :tummenupp

Nykan skrev:
jag skulle vilja haft dina lysen, tycker dom ser ok ut. Har du kvar det gröna sadelöverdraget på din?

jadå det finns kvar men det ska bort :P ska sätta dit ett annat

190cc finns tog en stund o hitta bara ;)

190cc? Då kommer du jue dra mig i sommar :huvet
Jag som hade så roligt på vägen till GR 2 dagen :D

Låter suspekt med 190cc :confused: :confused: :confused: helt säker på det är det? Vilka tillverkar cylindern? :3freak

Biifer skrev:
190cc? Då kommer du jue dra mig i sommar :huvet
Jag som hade så roligt på vägen till GR 2 dagen :D

ÄHHHH fusk juh min gick så dåligt!

Jadå 190cc finns till 100%

Sätter endast på det för att smiska Biifer :hihi

Back