Förklara hur mc-körning upplevs i Radio.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Satt och lyssnade på Radio Malmöhus när en mc fantast som fått sin axel opererad och för stunden enbart kan putsa på sin hoj får frågan från programledaren om hur det känns att köra mc och denna hojförare förklarar att det måste helt enkelt upplevas för att förstås när inga ord kan ge denna mc körning rättvisa.

Programledaren kommer då själv på att svaret måste nog vara att man kommer så mycket närmare naturen ... :3freak ... :lol.Ibland är folk mer fantastiskt tokiga än normalt.Dagens FREAK pris går helt klart till Radio Malmöhus.

Helt klart värt en trådstart...

Sååååååå helvetes jävla fantastiskt är det inte att åka hoj ! - I alla fall inte på gatan.

Ska man få adrenalinkicken så är det på banorna i så fall.

Själv tycker jag två saker ger mycket bättre kickar än hojåkning - Fallskärmshoppning och Sex.

Sååååååå helvetes jävla fantastiskt är det inte att åka hoj ! - I alla fall inte på gatan.

Själv tycker jag två saker ger mycket bättre kickar än hojåkning - Fallskärmshoppning och Sex.

Kanske prova klättring? Det tog John Bachar 52 år att tömma turpåsen.

Bifogat

• JohnBachar.jpg
    JohnBachar.jpg
    686.6 KB · Visningar: 167

Det är ju inte nödvändigtvis varesig adrenalin eller kickar man är får av hojkörningen som gör det skönt att köra hoj.

För min del är det riktigt skönt att tuffa runt lugnt och fint på allmän väg med.
Det ger mig inte några kickar eller adrenalinpåslag att skvätta runt med en enduro i högst makligt tempo heller, det är mest bara skoj att jävlas runt i gruset.
På bana är det inte egentligen kickar eller adrenalin heller, utan att jag måste vara fullkomligt fokuserad på att köra, och att jag pressar mina gränser, men på race skvätter det så in i helvete av adrenalin. :hihi

Last edited:

Får du mer adrenalin på bana än gata gör du fel. . . . .

Jag körde SportHoj till England och tillbaka nyligen, men skulle inte njutit av fallskärmshoppning eller sex i den kvantiteten... :krama

Jag körde SportHoj till England och tillbaka nyligen, men skulle inte njutit av fallskärmshoppning eller sex i den kvantiteten... :krama

OT (förlåt) men hur tog du dig till England, med båt eller med tåget genom tunnelen? Vill också hoja till England men hatar båtar, har ju kört bil dit många ggr och tagit tåget då, intressant att veta hur det blir med hojen, om det ens går.

Ja, varför kör man hoj...?
Kanske för att när man kör bil på kurviga bergsvägar i några timmar så får man ont i nacken och blir åksjuk, -när man kör hoj längtar man efter nästa kurva där fordonet lutar åt rätt håll och kanske, kanske får man till det perfekta spåret...
Även i en Cabriolet har man en a-stolpe och överdel av vindrutan som skymmer sikten, det har man inte om man kör mc.

Vid vurpa på skogsväg kommer man absolut närmare naturen.....

OT (förlåt) men hur tog du dig till England, med båt eller med tåget genom tunnelen? Vill också hoja till England men hatar båtar, har ju kört bil dit många ggr och tagit tåget då, intressant att veta hur det blir med hojen, om det ens går.

Dit blev det båt med Stena, Calais - Dover £63 eftersom det var förseningar i tunneln så var det bara bokade som fick åka.
Tillbaka tunneln Folkestone - Calais £82 istället för £35 - £42 om jag bokat minst 24 timmar innan. :mad:
Förutom att man kör på ett tåg istället för en båt så är det mesta likadant. Fortare går det naturligtvis men ingen sittplats förutom golvet eller hojens sadel. Det snabbaste kamrater klarat är 40 minuter från motorväg till motorväg.
http://www.eurotunnel.com/uk/home/

Dit blev det båt med Stena, Calais - Dover £63 eftersom det var förseningar i tunneln så var det bara bokade som fick åka.
Tillbaka tunneln Folkestone - Calais £82 istället för £35 - £42 om jag bokat minst 24 timmar innan. :mad:
Förutom att man kör på ett tåg istället för en båt så är det mesta likadant. Fortare går det naturligtvis men ingen sittplats förutom golvet eller hojens sadel. Det snabbaste kamrater klarat är 40 minuter från motorväg till motorväg.
http://www.eurotunnel.com/uk/home/

Tack, ja tunneln är ju rätt dyr, särskilt om man inte kan boka i förväg ..

Ser väl inte radiopratarens kommentar som något jättekonstigt, du färdas fram och känner kyla och värme beroende på om du kör i sol eller i skugga, dal eller i berg....du känner det nyslagna gräset lukta och koskiten som bonden kört ut på en äng.....eller den fuktiga morgonluften nu på hösten.

Sitter du i din bil så har du din AC ställt in på 22 grader med reglerad fukthalt och ett kolfilter i fläkten så att luften är luktlös.....det är inte nära naturen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT