Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Berrkan skrev:2269693Varför har de flesta (kan ha fel men) 7" bilmonitorer en upplösning på 1440(H) x 234(V)
Varför har man gjort på detta vis och inte ett vanligt 16:9 förhållande ??
Nej, många 7-tummare har den upplösningen. Sen verkar du inte ha koll på Y och X-axeln med tanke på hur du fick till bilden...Paradoxy skrev:2269702
Antaligen gissade du bara på upplösningen, för annars vet jag inte vad det är för skärm du har sett.![]()
morlock skrev:2269710Förmodigen är det nån TFT med subpixlarna stapplade på högkant vilket gör att de inte kan packa tillräckligt tätt på höjden för att få till 16:9 pixelmässigt. Däremot gör pixelstorleken att man får ett fysiskt förhållande i 16:9. Packar man subpixlarna vertikalt behålls färgåtergivningen bättre i sidled än om de hade satt de tradionellt. Tittvinkel är viktigt på en bildmonitor.
Nej, många 7-tummare har den upplösningen. Sen verkar du inte ha koll på Y och X-axeln med tanke på hur du fick till bilden...
hehe, ja det är en teori bra som någon...Berrkan skrev:2269711Tack! Så det är därför. det tänkte jag inte på.
Nu kan jag sova gott utan att behöva grubbla vidare.
morlock skrev:2269710Nej, många 7-tummare har den upplösningen. Sen verkar du inte ha koll på Y och X-axeln med tanke på hur du fick till bilden...
Berrkan skrev:22696931440(H) x 234(V)
Paradoxy skrev:2269730Menar han inte H = Height och V = Width?![]()
Så tolkade jag det iaf.
EDIT: H = Horisentalt och V = Vertikalt?![]()
![]()
![]()
morlock skrev:2269731![]()
http://www.sony.se/view/ShowProduct...pe=Overview&category=ICM+Visual+EntertainmentParadoxy skrev:2269732Jag är dum![]()
Har du en länk till en sådan bilmonitor?
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |