förgasarna flödar över

MEkman

-=||=-
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Kawa ZZR1100 turbo
Halloj!

Mina förgasare flödar över även fast regulatorn är inställd på minimum.
Jag pluggade slangen till förgasarna för att kolla att returen till tanken funkade och det gjorde den, kan det vara så att slangen till förgasarna skall minskas i diameter?
Jag har kollat att flottörerna löper fritt och stänger som dom ska men trycket verkar för högt i alla fall så dom orkar inte hålla tätt.
:va
 
MEkman skrev:
Halloj!

Mina förgasare flödar över även fast regulatorn är inställd på minimum.
Jag pluggade slangen till förgasarna för att kolla att returen till tanken funkade och det gjorde den, kan det vara så att slangen till förgasarna skall minskas i diameter?
Jag har kollat att flottörerna löper fritt och stänger som dom ska men trycket verkar för högt i alla fall så dom orkar inte hålla tätt.
:va

Har du mätt soppa trycket de får inte överstiga 0.2 bar gör det de så får du ta isär regulatorn å kolla de sitter en oring där som kan bli uppsväld av soppan
då tätar den för mycket å då blir trycket för högt annars får du kolla returslangen till tanken så du inte har nåt veck på den

Peter
 
andersson turbo skrev:
Har du mätt soppa trycket de får inte överstiga 0.2 bar gör det de så får du ta isär regulatorn å kolla de sitter en oring där som kan bli uppsväld av soppan
då tätar den för mycket å då blir trycket för högt annars får du kolla returslangen till tanken så du inte har nåt veck på den

Peter

Jag skruvade ställskruven så att det skulle vara på minimum.
Regulatorn är helt ny.
Returen funkar och är helt utan veck.
Om jag sätter en slang med mindre diameter till förgasarna blir det mindre tryck dit då?

MEkman
 
Det ska inte påverka, trycket är ju samma i hela systemet oberoende av slangdiameter.
Är du säker på att flottörnålarna tätar som dom ska?

Nu åker jag till garaget så nån mer hjälp av mig får du inte idag! :tummenupp
 
MEkman skrev:
Jag skruvade ställskruven så att det skulle vara på minimum.
Regulatorn är helt ny.
Returen funkar och är helt utan veck.
Om jag sätter en slang med mindre diameter till förgasarna blir det mindre tryck dit då?

MEkman


Har du köpt regulatorn av mc-express??
även om du gjort de så kan det va läge att kolla trycket å möjligen byta eller korta fjädern något

Som robban sa trycket ändras inte av slangdiametern
 
andersson turbo skrev:
Har du köpt regulatorn av mc-express??
även om du gjort de så kan det va läge att kolla trycket å möjligen byta eller korta fjädern något

Som robban sa trycket ändras inte av slangdiametern

Jag ska ner strax och kolla trycket, regulatorn kommer från Mr Turbo I USA.
Kan jag prova regulatorn utan spänning på fjädern med andra ord utan ställskruv?
MEkman
 
MEkman skrev:
Jag ska ner strax och kolla trycket, regulatorn kommer från Mr Turbo I USA.
Kan jag prova regulatorn utan spänning på fjädern med andra ord utan ställskruv?
MEkman


Är du säker på att du fått en lågtrycksregulater???
även utan ställskruv så ligger det tryck på fjädern


Vad är det för turbokitt du har??
 
andersson turbo skrev:
Är du säker på att du fått en lågtrycksregulater???
även utan ställskruv så ligger det tryck på fjädern


Vad är det för turbokitt du har??

Mr Turbos kit, trycket ska inte vara mer än 2-3 PSI enligt brucksen men ska kolla.
 
Nu har jag varit nere och kollat trycket från pumpen och när regulatorn är på minimum är trycket till förgasarna ca. 1,5 - 2 PSI.

Då måste det vara sätet till flottörnålarna eller nålarna som inte är täta?!?!? :confused:
Eller är jag ute och cyklar :3freak , om det inte är dessa vad kan det vara då :va

MVH / MEkman
 
MEkman skrev:
Är det ZZR 1100 kawan du bygger på??

Ja visste inte att mr turbo byggde förgasarkitt till dom
polaren har ett kitt på sin kawa å den e med sprut

hur som , hur långt har dina förgasare gått?
du kan prova att böjja upp den lilla fliken på flotörerna något
(sänker nivån)

Peter
 
andersson turbo skrev:
Är det ZZR 1100 kawan du bygger på??

Ja visste inte att mr turbo byggde förgasarkitt till dom
polaren har ett kitt på sin kawa å den e med sprut

hur som , hur långt har dina förgasare gått?
du kan prova att böjja upp den lilla fliken på flotörerna något
(sänker nivån)

Peter

Jo han bygger till förgasare oxå.

Ja dom har snart nått 7000, så det kan vara lite slitet kanske, men kan man se på nålarna om det är slitet, jag tyckte att dom såg jämna och fina ut det är inte säkert att dom gått 7000 men det tror jag för jag ha kört 3500 med dom, gummit på dom kan ha blivit hårt kanske fast man inte känner det, ska prova att böjja lite på fliken imorgon kväll, det sitter en liten metall plupp på änden som är fjäderbelastad så om jag böjer lite kanske den går i botten på nålen.

Tack / MEkman
 
Min förgasare flödar också över. Motorn går ett tag, sen så ryker den som fan och dör. Stiftet är helt blött, och så rengör man det. Startar igen, samma sak. Efter några gånger så går den bra. Om man tar bort förgasaren efter att den har dött, så ser man att det ligger bensin i insuget. Flöttörnålen tätar som den ska, har testat att hålla den stängd och blåsa i bensinslangen och inget läcker då. Vad kan vara fel?
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top