Förgasarmått på blackbird

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Vet någon vad det är för cc-mått på en förgasarbrygga till en backbird?? Är det samma eller skiljer det mellan 1-2 (3-4) och 2-3??

mått

Hallå...de e bredare mellan 2 å 3 cyllen. Ja kan mäta exakt nästa gång ja e i garaget. Ska du byta gasare?

Ja satte på FCR 41mm som va anpassade för en ZZR-1100 de va ganska enkelt..

/Peter

Ja, jag ska byta till förgasare. Av flera anledningar, dels jämnare o finare gång samt att jag kan ladda lite till då :crash . Spridarna är maxade nu o jag vill ändå inte ha sprut så då kladdar jag inte med att byta dom. Jag har en förgasarrad till 99:an men den måste modifieras ganska ordentligt för att passa. Tänkte om Blackbirdens kanske är mera lik 929:an. cc måttet på 929:an är 80mm. Hade varit fint om du kunde ge mig så många mått som möjligt på insugssidan på blackbirdraden. Kanske rita en skiss o maila över, om tid finnes.?

Din hoj ser mycket intressant ut. Har en polare som ska stoppa i en blackbird motor i "det gamla" chassiet och så turbomata förståss :tummenupp . Var det mycket jobb med o få dit motorn? Han funderar även på X-11:ans motor i 929 chassiet.

Tack så länge!

brygga

Ja har en brygga till blackbird som du kan få köpa billigt om du vill. Men dom kanske e kass å ladda genom..

Jag bytte mig till denna bryggan av Hojbiten. Det är nog inte omöjligt o byta vidare till en Blackbird-brygga. Men om ifall att dom inte är sugna, vad ska du då ha för din? Du kanske behöver en extra rad fireblade 99 :rolleyes: .

Mät o se hur dom passar så diskuterar vi det. Hur dant ser TPS:en ut på dom? Vilka färger har sladdarna, hur många är det och hur ser kontaktstycket ut?

mått

Har mätt lite.. Mellan dom yttre är det 76mm cc. Mellan 2 å 3 är det 96mm cc. Med orginaltratt är förgasaren 13cm lång. Diameter 42mm. TPS:en har jag tagit till mina FCR-förgasare.

/Peter

Wheeliedevil skrev:
Ja, jag ska byta till förgasare. Av flera anledningar, dels jämnare o finare gång samt att jag kan ladda lite till då :crash . Spridarna är maxade nu o jag vill ändå inte ha sprut så då kladdar jag inte med att byta dom. Jag har en förgasarrad till 99:an men den måste modifieras ganska ordentligt för att passa. Tänkte om Blackbirdens kanske är mera lik 929:an. cc måttet på 929:an är 80mm. Hade varit fint om du kunde ge mig så många mått som möjligt på insugssidan på blackbirdraden. Kanske rita en skiss o maila över, om tid finnes.?

Din hoj ser mycket intressant ut. Har en polare som ska stoppa i en blackbird motor i "det gamla" chassiet och så turbomata förståss :tummenupp . Var det mycket jobb med o få dit motorn? Han funderar även på X-11:ans motor i 929 chassiet.

Tack så länge!

Det är ganska enkelt att få i motorn..
En bricka på det nedre bakre motorfästet så den spårar rätt.
Kapa främre fästena.
Värm och smid ut ramen där toppen ska in emellan ramen..
Bygg nya fästen...
Klart!
Sen lite distanser så klart!
Klart rolig hoj som hänger med de nya gixxrar å rettor... :tummenupp

Har också en förgasar brygga till BB ligandes om så behövs!
Också utan TPS

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back