Förgasarinställningar på Honda CB 400 N

Mockarutan

Ny medlem
Gick med
11 May 2010
Hoj
Honda CB 400N 1982
Hej! Jag skrev i en annan tråd om att jag försökte få igång en Honda CB 400 N som stått i garage i över 10 år. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=225321
(tog med friheten att starta ny så ämnet inte är miss ledande.)

Nu har jag fått igång den, det som gjorde tricket var att rengöra alla munstycken med koppartråd. Men nu har ett nytt problem... Jag har kört på den en hel del nu med Injection cleaner, men den går fortfarande dåligt på medel gas. När jag gasar typ 1/4 av max så går det ganska ryckigt med det är inte något bludder eller annat problem. Men när jag försöker gasa mer så går det väldigt dåligt, det bluddrar fortfarande inte, motorn svarar bara inte på gasen... Men om jag drar ut choken lite och "lirkar" med gasen långsamt upp i varvtal, så kommer den RIKTIGT bra på fullgas och även lite mindre gas. Det är alltså i mitten av gaspådraget som den inte svarar alls typ.

Vad beror detta på? Jag gissar på att den går för tunt på medel gaspådrag och då ska väl typ nålen flyttas upp lite? Eller vad tror ni?

MvH Tobias

Det är nog fortfarande kvar oxid i dina munstycken som gör dem lite för små. Annars är det bara att prova att höja trottelnålarna ett eller två snäpp. Det går ju även att byta ut alla munstycken mot nya. Köp originalmunstycken, iaf om det är Mikuni. Det finns hopers kopior som inte alls håller samma kvalitet - eller samma storlek, trots att det står samma nummer på dem.

Ha koll på insugsgummina så att de inte är spruckna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT