Mockarutan
Ny medlem
Hej! Jag skrev i en annan tråd om att jag försökte få igång en Honda CB 400 N som stått i garage i över 10 år. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=225321
(tog med friheten att starta ny så ämnet inte är miss ledande.)
Nu har jag fått igång den, det som gjorde tricket var att rengöra alla munstycken med koppartråd. Men nu har ett nytt problem... Jag har kört på den en hel del nu med Injection cleaner, men den går fortfarande dåligt på medel gas. När jag gasar typ 1/4 av max så går det ganska ryckigt med det är inte något bludder eller annat problem. Men när jag försöker gasa mer så går det väldigt dåligt, det bluddrar fortfarande inte, motorn svarar bara inte på gasen... Men om jag drar ut choken lite och "lirkar" med gasen långsamt upp i varvtal, så kommer den RIKTIGT bra på fullgas och även lite mindre gas. Det är alltså i mitten av gaspådraget som den inte svarar alls typ.
Vad beror detta på? Jag gissar på att den går för tunt på medel gaspådrag och då ska väl typ nålen flyttas upp lite? Eller vad tror ni?
MvH Tobias
(tog med friheten att starta ny så ämnet inte är miss ledande.)
Nu har jag fått igång den, det som gjorde tricket var att rengöra alla munstycken med koppartråd. Men nu har ett nytt problem... Jag har kört på den en hel del nu med Injection cleaner, men den går fortfarande dåligt på medel gas. När jag gasar typ 1/4 av max så går det ganska ryckigt med det är inte något bludder eller annat problem. Men när jag försöker gasa mer så går det väldigt dåligt, det bluddrar fortfarande inte, motorn svarar bara inte på gasen... Men om jag drar ut choken lite och "lirkar" med gasen långsamt upp i varvtal, så kommer den RIKTIGT bra på fullgas och även lite mindre gas. Det är alltså i mitten av gaspådraget som den inte svarar alls typ.
Vad beror detta på? Jag gissar på att den går för tunt på medel gaspådrag och då ska väl typ nålen flyttas upp lite? Eller vad tror ni?
MvH Tobias