ola_sandin
Biltema is the shit!
Hej!
Jag har en tm40 fugge på min offroad, hojen går kanon kall som varm, men hojen drar upp mot 1l/mil. Problemet är att jag inte har någon choke på förgasaren, men hojen går alltid lätt igång och går rent på alla varv. Hur ska jag ta mig till för att minska soppaförbrukningen men ändå bibehålla kallstartsegenskaperna? Tror att där ska sitta choke men knappen är borta. Tycker att man borde kunna bestycka förgasaren så att man inte behöver choka men ändå få den att gå lite snålare. (Jag behöver nästan aldrig choka landsvägshojen.)
Har provat att öppna luftburken lite, men då tvekar gasresponsen direkt. Är det i första hand lågfart, nål eller huvudmunstycke som borde ändras? Förgasaren har en acc-pump om det har någon betydelse.
Jag har en tm40 fugge på min offroad, hojen går kanon kall som varm, men hojen drar upp mot 1l/mil. Problemet är att jag inte har någon choke på förgasaren, men hojen går alltid lätt igång och går rent på alla varv. Hur ska jag ta mig till för att minska soppaförbrukningen men ändå bibehålla kallstartsegenskaperna? Tror att där ska sitta choke men knappen är borta. Tycker att man borde kunna bestycka förgasaren så att man inte behöver choka men ändå få den att gå lite snålare. (Jag behöver nästan aldrig choka landsvägshojen.)
Har provat att öppna luftburken lite, men då tvekar gasresponsen direkt. Är det i första hand lågfart, nål eller huvudmunstycke som borde ändras? Förgasaren har en acc-pump om det har någon betydelse.