Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Låter ju helt kanon, följdfrågan blir ju då om det skulle va nån märkbar skillnad om man portade den till 40mm.
Lågvarvsegenskaperna borde ju bli bra med 38mm.
Luftburken är öppnad och det sitter en hemabyggd slipon på i dagsläget, är igentligen ganska nöjd med effekten men har lite allergi mot vakumförgasare så det vore ju kul å få på en riktig gasare.
Kunde ju åandrasidan va kul å porta upp toppen å stoppa i en annan kam.
Man brukar se ca 1hk per mm större gasare om maskinen skriker efter större gasare.. Men nu är din moderat i övr trimmning så vi kan nog bara säga ca 1-1,5 om du hade hafft en flatslide 40mm. MEN nu byter ju du från cv gasare 40mm till denna så då kan det röra sig om minst 3kus över 6000v ev över 4kus!! åtminstonde![]()
OBS nu måste du ju porta ur gummit och förmodligen en bit in i insuget på toppen,,,ca 3-4cm brukar räcka och man kommer inte åt längre på platts. Kör med dremmel med slang och en sadpapperslammell. OBS stäng insugsventilerna bara och trycki bajspapper!! När du är klar med slipningen tar du dammsugaren och suger av insuget inna du tar bort papperet!! dammsug samtidigt som du tar ut papperet.. Går finfint blir bara dammigt med sandpapperslammell , Då har du snikportat också gör säkert 1 kuse.. Med lite flyt kan du ha närmare 5 farbröder extra med sönderkapad luftburk! För jag antar att du har slipon redan?
Sticker in med en fråga om de e ok. jag har fått ett jäkla meckar/trimmar sug när jag har läst inläggen om portade förgasare och toppar, jag har en kinapuff till 4-hjuling med en 200cc vätskekyld motor som är väldigt trött. så den ska få bli test kanin
Jag har gjort allt de lätta med system, munstycken, filter å tänkte nu inskaffa ett verktyg så jag kan porta förgasarn till å börga med. jag hitta denna på biltema va tror ni om den skulle den passa för jobbet?
Sticker in med en fråga om de e ok. jag har fått ett jäkla meckar/trimmar sug när jag har läst inläggen om portade förgasare och toppar, jag har en kinapuff till 4-hjuling med en 200cc vätskekyld motor som är väldigt trött. så den ska få bli test kanin
Jag har gjort allt de lätta med system, munstycken, filter å tänkte nu inskaffa ett verktyg så jag kan porta förgasarn till å börga med. jag hitta denna på biltema va tror ni om den skulle den passa för jobbet?
Ser riktigt nice utNu ska man bara få dit den oxå. Hade vart kul å köra i bromsbänk före och efter för att se skillnaden, måste tjöta på polarna så dom får igång sin bänk NU.
Visst funkar denna.. Men jag köpte en på clasohlssons koplett med förlängningslabang så man kommer åt bättre. Det var inte dyr typ 299kr?? Därimot måste du köpa roterande sm filar av bättre kvalle och dom är svindyra!! Du kan ju prova köpa billigare filar som finns i små sattser att börja med håller säkert för någon topp?? Det är styrningarna i toppen som äter filar! sandstifften körs bara i enstaka fall. Därimot sandpappersrullarna som brukar följa med dremmlar är stenbra ,dom kan du köpa en hel påse med. Grovkorniga till det mesta och slutligen finkornig rulle. Insuget får ju inte vara polerat! inte förgasaren från trottel och frammåt heller!!
ok bra med lite sån info, är det denna maskinen du tänker på??
Ja den var ooherrarns bra faktist..kolen håller länge och digitalisk fart med minne i några min typ 10min sedan går den ner på lägsta fart om lämmnas längre tid. vad det ska nu vara bra för?
ok då blir det till å inhandla en sån i morgon bitti.
å så får det bli lite slipning på förgasarn, det är en 26 mm (stora grejjer
) med choke spjäll.
Motorn är ju på 200cc med orörd topp än så länge, tycker du jag ska porta fuggen så mycket det går innan goddset blir för tunnt??
å de choke spjället kommer det bara vara ivägen eller kan det funka som powerlate?![]()
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden