Förgasare till kawasaki gpz 900. Hur får man dit dom?

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Jag har tagigt bort mina förgasare för en mindre renovering. Nu så ska dom tillbaks, men hur i helvete får man dom på plats på ett någorlunda smidigt sätt? Det är trångt som bara den. Kan man byta luftfiltret till kanske fyra stycken typ KN filter? Ja ta bort originalfiltret och den klumpiga burken för att få lite lättare och mer plats? Någon som vet?:confused:

Stenhårda gummin är ju aldrig kul, om du trycker in dom till hälften i luftburken så går det att lirka in förgasarbryggan på plats, sen kommer det roliga, att få på gummina.
Är dom väldigt hårda kanske det är dags för nya, om det går att få tag i.

Jag köpte nya gummin för att underlätta bytet (sen såg de inte fantastiska ut heller).
Kanske går att värme dem i vatten för att mjuka upp?

Jag tog inte bort luftburken.

Jag värmer (försiktigt) lite äldre insugsgummin med gasol till ca 60-70 grader efter att jag oljat in gummifläns och förgasarfläns.

När jag rev isär min så var det första jag tänkte när jag kom till att plocka bort förgasarna: Hur i helvete ska jag få tillbaka det här!?

Min rekommendation dock: Prova värma gummina i varmvatten innan, alternativt köp nya. Kan vara jäkligt besvärligt hur som helst. Förvänta dig blodiga knogar och en eller annan svordom.

Jag tog bort bryggan på en Kawa 550 och fick inte tillbaka den. Det roliga var att i Haynes Manualen stod det att det inte finns ett bra sätt, och att man gärna fick kontakta dem om man löser det på ngt smart sätt.

Så det blev separata filter och självklart gick den skit. Sålde den med beskedet att den "går jättebra bara man sätter dit luftburken igen" :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...