förgasar bestyckning på KTM 640 med full acra...

Gottling

vereor est iustus a sensus
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Husa 650 -05
Tjenare alla!

sitter o funderar lite i garaget på bestyckningen av min leksak ( KTM 640SM -04 )

Har öppnat luftbox och helt Acrapovic titan system, alla strypningar är borta givetvis och elsystemet är fixat så den inte dummar sig på 2 och 3:ans växel..

Det finns säker en massa piloter här på forumet som har fått sina 640 justerade eller har gjort det med framgång själva, undrar vad ni har/haft för bestyckning i fuggen!

1. Huvudmunstycke
2. Nål position
3. tacksam för mer tips

p.s det är ju en vacumförgasare än så länge... ska bytas om tillfälle ges :tummenupp

// Gottling

Släng bort originalnålen den lirar inget vidare med öppen luftburk/avgas. Köp bestyckningskit från KTM-Sommer om du är lat. Många ger sig inte ens på att bestycka om original CV gasaren med dyliga moddar då det ändå aldrig blir riktigt bra.

Vill du snika så är grunden minst 10+ i storlek på huvud och upp med nålen minst ett hack. Rika upp med ett hack större lågfart också.

Släng bort originalnålen den lirar inget vidare med öppen luftburk/avgas. Köp bestyckningskit från KTM-Sommer om du är lat. Många ger sig inte ens på att bestycka om original CV gasaren med dyliga moddar då det ändå aldrig blir riktigt bra.

Vill du snika så är grunden minst 10+ i storlek på huvud och upp med nålen minst ett hack. Rika upp med ett hack större lågfart också.

tjenare boris jr !

tack för det snabba svaret, var kan jag hitta ktm kittet?? har du en www adress vore jag väldigt tacksam....

p.s den går faktiskt rätt ok som jag har bestyckat den nu men man vill alltid pilla lite till på vintern , eller hur :)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka