XXtreme
Ny medlem
Inte MC-relaterat men någon här kanske har tips om hur man ska gå tillväga.
Jag lånade nämligen farsans bil för några veckor sedan och blev troligtvis plåtad av en fartkamera.
Nu har han fått ett brev från Länsman där han uppmanas ange förarens identitet eller som det står "Såsom registrerad ägare/brukare av ovan angivna fordon ombeds ni uppge vem som var förare vid det aktuella tillfället. Om flera personer kan ha framfört fordonet kan ni uppge dessa på baksidan av denna förfrågan".
Det hör till saken att han lånat ut bilen till fler personer under de senaste veckorna så det är inte helt säkert att det är jag som fastnat på fotot men eftersom de inte skickat med fotot så är det ju omöjligt att veta.
Hur svarar man på uppmaningen? Kan han bara hävda att han inte kommer ihåg eller...?
mvh Albin
Jag lånade nämligen farsans bil för några veckor sedan och blev troligtvis plåtad av en fartkamera.

Det hör till saken att han lånat ut bilen till fler personer under de senaste veckorna så det är inte helt säkert att det är jag som fastnat på fotot men eftersom de inte skickat med fotot så är det ju omöjligt att veta.

Hur svarar man på uppmaningen? Kan han bara hävda att han inte kommer ihåg eller...?
mvh Albin