Företag som köper in hojar i skåne?

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Företag som köper in hojar i skåne?
Letar efter företag som köper in hojar snabbt och enkelt nära Kristianstad, tack på förhand!

Kolla med Claessons i Bromölla eller Oves Motor i Olofström.

Kolla med Bikeman i Helsingborg, de importerar ju mycket hojar, kan vara värt ett försök.

Sälj själv, för det priset som företag som är beredda att köpa upp för lär det bara ta 10 minuter för någon att ringa. Företag som köper upp lär ju inte betala särskilt mycket.

Sälj själv, för det priset som företag som är beredda att köpa upp för lär det bara ta 10 minuter för någon att ringa. Företag som köper upp lär ju inte betala särskilt mycket.

Nja, intresset har inte varit så stort för min hoj, den räknas som mellanhoj även utan strypningen, och jag vill helst ha den såld idag eller imorgon innan en annan hoj jag är sugen på går bort.
Men ska dra till en mc affär nu och se ifall dem köper den, annars får jag väl ta upp den på blocket igen och testa en sista gång.

Last edited:
Tror inte du hittar en handlare som ger mer än 18 tusen och för det priset blir den nog även såld privat.

Tror inte du hittar en handlare som ger mer än 18 tusen och för det priset blir den nog även såld privat.

Haha jobbar du på Motorsport i Landskrona? 18 000 var exakt det priset dem sa lol. Dem vill ha en avans på minst 8000kr för att deras försäljningspris låg på 26 000kr...

Haha jobbar du på Motorsport i Landskrona? 18 000 var exakt det priset dem sa lol. Dem vill ha en avans på minst 8000kr för att deras försäljningspris låg på 26 000kr...

Motorsport i landskrona hade sålt bågen för 26k!
Du begär 30500 sek för den på blocket.
Och nu undrar du varför du inte får den såld:confused:

Har jag fattat detta rätt?

Om så är fallet :hördu:hördu

Motorsport i landskrona hade sålt bågen för 26k!
Du begär 30500 sek för den på blocket.
Och nu undrar du varför du inte får den såld:confused:

Har jag fattat detta rätt?

Om så är fallet :hördu:hördu

Haha nä dem snackar bara skit andra företag säljer en likadan hoj för 39000 på blocket...

Avans o viss prutmån. De måste gå igenom den och svara för att den uppfyller vissa krav, kanske garantier på upp till ett år, reservation för dolda fel, den tar upp yta, skall hållas i kördugligt/köpdugligt skick, viss tid för administration, det är ett företag med löner och lokalkostnader förutom att det är en nischhoj med ett högst udda utseende som troligtvis bara tilltalar ett fåtal. Till detta kommer att de får inget annat sålt till dig.

Varför får inte du den såld tror du? Lätt att begära att andra ska ta en risk och smäll du inte själv är villig att ta.

Väx upp!

Last edited:
Ligger en på Blocket för 25 000

Är den för 39000:- såld eller står den kvar i affären?

Sätt ut den billigast på blocket är mitt tips. Priser på blocket och hos handlare representerar inget värde, det är mer att se som ett förslag, bara olika lockande. Säljs inte prylen så justeras priset till slut.

Har du bråttom o inte kan vänta ut "rätt" köpare så får du ta skeden i vacker hand lixom.

sälja en hoj på en dag är ju skitenkelt, bara sätta ut en för 10 000 under marknadspris, ett tips kan ju dock vara att inte lämna ut telefonnummer isåfall utan bara e-mail och ringa upp annars slutar det aldrig ringa.

att sänka en hoj du försökt sälja i månader som det inte varit nåt intresse för med 3000 spänn, tja, få sålt på dagen krävs nog lite mer än så.

men lycka till iaf

Haha nä dem snackar bara skit andra företag säljer en likadan hoj för 39000 på blocket...

Får de den såld för de pengarna tror du?

En firma ville inte ta min i inbyte för de hade en likadan i butiken de inte "blev av" med. De låg drygt 25 papp för högt dvs över 40 % över!

Nej, men det är ungefär vad du får om någon ens vill ge ett bud.

Finns firmor i Skåne som tar säljuppdrag med, vad jag tycker, rätt vettiga villkor. Du får ju inte några pengar i handen men en bättre exponering.

"suck" ännu en jag-får-inte-hojen-såld-för det-jag-begär-tråd. Som tidigare avhandlats: Det är marknaden som styr, får du den inte såld beror det på att den helt enkelt är för dyr för potentiella köpare. DET FINNS INGA GENVÄGAR! Sänk priset tills någon nappar. :huvet

Skulle få ett värde av 25000 vid inbyte, men endast vid ett inbyte, lite konstigt att priser varierar så mycket.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti