Fördålig snurr på starmotorn med 12volt på Husaberg

Erik_Johansson

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
Husaberg 650 -02
Jag har en husaberg 650 -02 som jag tänkte skulle kunna få att starta på startmotorn. Orginal batteriet orkar typ inte änns dra runt motorn så jag kopplade det till ett bilbatteri ist och då blev det bra snurr som fan tyckte jag men det kanske inte är tillräckligt ändå?

Har hört om att andra har seriekopplat två batterier å på så sätt fått 24volt på startmotorn är det de ända att göra?

tacksam för svar.

Jag har en husaberg 650 -02 som jag tänkte skulle kunna få att starta på startmotorn. Orginal batteriet orkar typ inte änns dra runt motorn så jag kopplade det till ett bilbatteri ist och då blev det bra snurr som fan tyckte jag men det kanske inte är tillräckligt ändå?

Har hört om att andra har seriekopplat två batterier å på så sätt fått 24volt på startmotorn är det de ända att göra?

tacksam för svar.

Ja seriekoppla två batterier går.. på min husaberg ('02) så startar den på startmoton när batterit e fullt.. fast de går bara 1-2 gånger eftersom den drar som satan på batteriet! :tungan

Men varför vill du starta på den ? du har ju en kick :) kicka e manligt :D:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT