Förbenat bra race!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Dagens bästa race var nog 125 där det var sju, åtta man i klunga hela tiden och de sex första inom 7 tiondelar! Flera grymma incidenter på långrakan med fem man i bredd i inbrosmningen. Helt grymt!

250 var lite mer utspritt även om Pedrosa verkligen bjöd upp till dans.

Även om det gärna hade fått vara fler med i toppen så bjöd Rossi och Gibernau upp till stor underhållning. Jag var tämligen övertygad om att Gibernau skulle kunna rycka mot slutet men istället gjorde han det ena misstaget efter det andra och Rossi vann helt rättvist och mycket imponerande.
Kul för Melandri med en första pallplats. Checas uppkörning imponerade på mig där han slutar fyra efter att ha tsartat på tolfte plats. Repsol Honda saknar nog Burgess en del skulle jag tro. PrettyBoy Hayden är bra i kval men har i år inte fått ihop det alls och har nu färre poäng än Abe!
Nakano gör ett imponerande race och var uppe på femteplatsen ett tag.
Edwards fortsätter ta femteplatser - impressive. Biaggi en skugga av sitt forna jag.
Nyteknik---> Enda gångerna du kommer får se Roberts i bild är när han blir varvad, som idag.

Pos. Num. Driver Team Time Gap
01 46 V.Rossi Yamaha 0'00"000
02 15 S.Gibernau Honda 0'00"159 + 0'00"159
03 33 M.Melandri Yamaha 0'13"923 + 0'13"923
04 7 C.Checa Yamaha 0'19"213 + 0'19"213
05 45 C.Edwards Honda 0'21"205 + 0'21"205
06 11 R.Xaus Ducati 0'22"847 + 0'22"847
07 56 S.Nakano Kawasaki 0'24"014 + 0'24"014
08 3 M.Biaggi Honda 0'24"104 + 0'24"104
09 17 N.Abe Yamaha 0'35"676 + 0'35"676
10 65 L.Capirossi Ducati 0'40"775 + 0'40"775
11 66 A.Hofmann Kawasaki 0'40"862 + 0'40"862
12 50 N.Hodgson Ducati 0'56"157 + 0'56"157
13 67 S.Byrne Aprilia 1'03"579 + 1'03"579
14 88 A.Pitt Moriwaki 1'05"933 + 1'05"933
15 9 N.Aoki Proton KR 1'18"199 + 1'18"199
16 84 M.Fabrizio WCM 1'18"515 + 1'18"515
17 10 Ke.Roberts Suzuki 1 lap(s)
18 32 G.Lavilla Suzuki 1 lap(s)
19 12 T.Bayliss Ducati 4 lap(s)
20 35 C.Burns WCM 5 lap(s)
21 21 J.Hopkins Suzuki 7 lap(s)
22 69 N.Hayden Honda 9 lap(s)
23 6 M.Tamada Honda 13 lap(s)
24 80 Ku.Roberts Proton KR 20 lap(s)
25 4 A.Barros Honda 21 lap(s)

Goodstuff skrev:
Nyteknik---> Enda gångerna du kommer får se Roberts i bild är när han blir varvad, som idag.

Enda gången man får se stiggy i bild är när han bryter, som idag :huvet :(
Någon som vet vad som hände, de sa ju inget om det på eusp. eller missa jag det?

Bridgestone då? Roberts var ju bevisligen inne och bytte däck men det gör han ju titt som tätt i alla fall men vad hände med Tamada?
Vill inte vara Bridgestones representant i MotoGP just nu...

Torkel skrev:
Bridgestone då? Roberts var ju bevisligen inne och bytte däck men det gör han ju titt som tätt i alla fall men vad hände med Tamada?
Vill inte vara Bridgestones representant i MotoGP just nu...

Samtidigt går Nakano in som sjua och Hoffmann som elva.
Angående Tamada så fick vi ju ingen information om vad som hände.

Goodstuff skrev:
Även om det gärna hade fått vara fler med i toppen så bjöd Rossi och Gibernau upp till stor underhållning. Jag var tämligen övertygad om att Gibernau skulle kunna rycka mot slutet men istället gjorde han det ena misstaget efter det andra och Rossi vann helt rättvist och mycket imponerande.

Kul för Melandri med en första pallplats. Checas uppkörning imponerade på mig där han slutar fyra efter att ha tsartat på tolfte plats. Repsol Honda saknar nog Burgess en del skulle jag tro. PrettyBoy Hayden är bra i kval men har i år inte fått ihop det alls och har nu färre poäng än Abe!
Nakano gör ett imponerande race och var uppe på femteplatsen ett tag.
Edwards fortsätter ta femteplatser - impressive. Biaggi en skugga av sitt forna jag.

Kanske kommer vi inte få se Roberts i täten igen. Tycker det vore tråkigt då jag gillar hans surmulna uppsyn och vill se en come back för Suzuki.

Biaggi har troligen insett att hans tåg har gått och drabbats av panik.

Hayden och Barros lär knappast bli kvar i Hondas Repsolteam nästa år.

Roberts konkurrerar med McWilliams om att vara den pinsammaste MotoGP-föraren.

Biaggi är slut, han har gett upp mentalt.

Haydens smarta körningar med 5-10:e-placeringar 2003 har förbytts till kraschkungbeteende 2004. Inte så lyckat. Läser man Nickys krönnikor kan man mellan raderna utläsa viss frustration; han hänger med bra i början av rejsen, men när tåget går och tempot ökar de där extra tiondelarna, tar han i som fan för att inte bli frånåkt, och gör skitmisstag. Jaja, grabben är bara en 23-årig bonnpôjk, han kommer att lära sig. Mitt tips är att HRC behåller honom.

Nyteknik skrev:
Hayden och Barros lär knappast bli kvar i Hondas Repsolteam nästa år.

Näe, Barros lär nog lägga hjälmen på hyllan och Hayden får nog gå tillbaks till AMA eller SBK. Men att Honda skulle behålla dem, då får de börja trolla med sina Hondor (Hyndor)..

Är det bara jag som tycker att Motogp är för jäkla tråkigt hittills i år? Sete,Rossi och Biaggi är de enda som kan hålla tättempot och resten blir klockrent avhängda. Inga överraskningar eller udda förare med och fightas. Nä, Motogp håller på att balla ur, som tur är finns 125-VM världens bästa racingserie, och 250 ser helt ok ut det med i år.

Jörgen Player Special skrev:
Näe, Barros lär nog lägga hjälmen på hyllan och Hayden får nog gå tillbaks till AMA eller SBK. Men att Honda skulle behålla dem, då får de börja trolla med sina Hondor (Hyndor)..

Nja, en tidig gissning är att Hayden kör för Yamaha istället för Abe.

Chris Ash skrev:
Är det bara jag som tycker att Motogp är för jäkla tråkigt hittills i år? Sete,Rossi och Biaggi är de enda som kan hålla tättempot och resten blir klockrent avhängda. Inga överraskningar eller udda förare med och fightas. Nä, Motogp håller på att balla ur, som tur är finns 125-VM världens bästa racingserie, och 250 ser helt ok ut det med i år.
Biaggi höll inte direkt tättempo idag :rolleyes: och i 250 var det väl inte överdrivet tätt heller,förutom mellan 1:an och 2:an.10 sek till 3:an,ytterligare 10 sek till 4:an,15 sek mellan 4:an och 5:an osv. :7peta

Chris Ash skrev:
Är det bara jag som tycker att Motogp är för jäkla tråkigt hittills i år? Sete,Rossi och Biaggi är de enda som kan hålla tättempot och resten blir klockrent avhängda..

Ja, det är det nog.... :)

Tycker att det här verkar bli den bästa MotoGP säsongen hittils...
Har varit täta fighter och till skillnad från tidigare år så är det lite mer än "pengarna tillbaka" på en Rossi vinst..

(Och Stiggy får nog börja se sig om efter ett annat jobb snart är jag rädd...)

Chris Ash skrev:

Jag tycker att det är skoj race med härliga fighter. Det dåliga är som du påpekar att det bara är tre förare som gör upp om topplaceringarna. Det blev ganska skoj förra racet när regnet tvingade fram en omstart och några som normalt sett är långsammare tog en rövare.

125cc är världens bästa serie vad gäller täta race, tyvärr har inte förarna samma status och är inte "profiler" på samma sätt som motogp-förarna vilket gör att klassen kommer lite i skymundan.

erik skrev:
Jag tycker att det är skoj race med härliga fighter. Det dåliga är som du påpekar att det bara är tre förare som gör upp om topplaceringarna. Det blev ganska skoj förra racet när regnet tvingade fram en omstart och några som normalt sett är långsammare tog en rövare.

125cc är världens bästa serie vad gäller täta race, tyvärr har inte förarna samma status och är inte "profiler" på samma sätt som motogp-förarna vilket gör att klassen kommer lite i skymundan.

Det är just det som är felet med 125, för mycket spansk-italiensk-japanska mästerskapen och totalt intetsägande förare rent karismatiskt, jag menar hur många vet ens hur Andrea(Jävla namn fö) Dovizioso ser ut? Profiler har funnits i 125, men de har varit få. Nobby Ueda är den störste hjälten som suttit på en 125 och den som har mest "profilstatus" i min bok

Macke skrev:
(Och Stiggy får nog börja se sig om efter ett annat jobb snart är jag rädd...)

Ja, att vara närmare 30 och bli sämre och sämre för varje säsong ger ju inte direkt bra utgångsläge vid kontraksförhandligar. Vilket är tråkigt eftersom det kommer att dröja innan vi får en ny svensk i GP.

Vem kommer att bli näste svensk i GP?

erik skrev:
Ja, att vara närmare 30 och bli sämre och sämre för varje säsong ger ju inte direkt bra utgångsläge vid kontraksförhandligar. Vilket är tråkigt eftersom det kommer att dröja innan vi får en ny svensk i GP.

Kanske en Lindén?

Chris Ash skrev:
Det är just det som är felet med 125, för mycket spansk-italiensk-japanska mästerskapen och totalt intetsägande förare rent karismatiskt, jag menar hur många vet ens hur Andrea(Jävla namn fö) Dovizioso ser ut? Profiler har funnits i 125, men de har varit få. Nobby Ueda är den störste hjälten som suttit på en 125 och den som har mest "profilstatus" i min bok

Jag kan nog namnen på fler 125cc åkare från "förr" (d.v.s. före -95 :D ) än från de senaste säsongerna. Kan iofs bero på att flera av dem gått vidare till större klasser.

erik skrev:

Suck, har svårt att se någon annan svensk med ett VM kontrakt. Vi får nog hoppas på några Wildcards då och då... Inte riktigt samma sak då dom lär sitta på ganska underlägset maskinmaterial bl.a... Trist med sant..

Har det funnits någon som varit gladare/mer känslosam vid en vinst som Nobby Ueda?

Den som ligger bäst till som näste svensk i GP, förutom Wild Card för Fredde, måste väl Robert Gull vara med tanke på farten och satsningen. Hoppas det håller hela vägen.

valmers skrev:
Kanske en Lindén?

Ja, det finns ju i alla fall en bra läromästare i familjen.

125jr kommer att ge ett par bra förare om ett par år. Frågan är om någon kommer hålla vm-nivå.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti