För tjock för att arbeta?

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
http://www.expressen.se/index.jsp?a=427653

Suget efter den feta maten har blivit Gunilla Lignells drog.
Dagligen frossar hon i pommes frites, chips, bearnaisesås och räkost.
- Det slutar väl med att jag äter ihjäl mig, säger hon.

Okay, jag må sakna insikt i problemet. Men när man inte arbetar hur har man då råd att äta som hon gör? Hon kan ju knappast göra som en pundare, gå ut och göra lite bryt.

Om man har råd att käka sådär när man lever på socialen (antagande) är det inte så att man egentligen får för mycket pengar?

Hon har ju dessutom blivit erbjuden operation men tackat nej för att riskerna är stora. Jo jag tackar jag. Kirurgen som nämns i artikeln har ju helt rätt. Problemet var att han inte gullade med patienten utan sade som det var.

Nu låter jag som att jag helt saknar empati, men det gör jag inte. Jag har bara svårt för liknande gnäll i stora medier som aftonbladet och expressen.

:3freak

Last edited:
Hey! Det är fan synd om fettot.

Hata mig.

Jag har faktiskt också lite svårt med hur 'synd' det är om tjockisar. Sååå jobbigt att gå ner i vikt och sååå svårt att inte äta en massa mat och sååå synd om dom för att ingen vill ha dom..

..så vi tar lite mer godis.

Har en mycket god vän vars flickvän bantade ner sig 30 kilo på ren vilja så kom inte och snacka om att det inte går. Det är som vanligt ett satans daltande.

Just my 2 cents.

Problemet i hennes fall är väl att det är ett missbruk.

Det är sannolikt lika svårt för henne att sluta äta som att det är för en knarkare att sluta ta droger.

Alla människor har inte lika stark självdisciplin och vilja.

Sen när hon/han möter en hård mentalitet i samhället leder det ju bara till att spiralen blir djupare.

Jo jag såg Outsiders ikväll, hon var med.
Sen var det en annan kvinna som åt CHIPS MED SMÖR PÅ !!!!!!!! :zpy

"En alkoholist kan ju flytta ut i skogen, bort från kompisar och Systembolaget. Men mat finns runt en hela tiden."

Jo eller hur, det finns jättemycket mat i skogen, visst det finns ju rådjur, vildsvin och sånt men så jävla mycket liv hon lär ge ifrån sig så kommer de springa iväg direkt om hon kommer där.

Hon kan fan flytta ut i skogen och leva på svamp och sånt, det handlar om en vilja och inte vad som går och inte går.

Hon är säkert rädd för att inte få mat där ute.

Är det inte så att om man går på socialen så betalar dom alla matkostnader? Bara och ta med kvittona på maten man köper...

Långa farbron skrev:
Problemet i hennes fall är väl att det är ett missbruk.
Det är sannolikt lika svårt för henne att sluta äta som att det är för en knarkare att sluta ta droger.

Jag inser att det förmodligen förhåller sej på det sättet, men jag har samtidigt väldigt svårt att ta det för sanning. Jag har väl med tryckt en chipspåse någon gång men jag är ändå inte sugen på en till efter det :hihi

Ett av problemen med matmissbruk är att alla människor äter mat i någon form (en del äter bara grönsaker :hihi ) men väldigt få utvecklar något som ens liknar det den här donnan sysslar med.

Solid snake skrev:
"En alkoholist kan ju flytta ut i skogen, bort från kompisar och Systembolaget. Men mat finns runt en hela tiden."

Jo eller hur, det finns jättemycket mat i skogen, visst det finns ju rådjur, vildsvin och sånt men så jävla mycket liv hon lär ge ifrån sig så kommer de springa iväg direkt om hon kommer där.

Hon kan fan flytta ut i skogen och leva på svamp och sånt, det handlar om en vilja och inte vad som går och inte går.

Hon är säkert rädd för att inte få mat där ute.

Förvisso sant,

men du behöver inte sprit för att överleva,då är det lättare att sortera bort det ur livet.

Mat måste du ha varje dag,oavsett om du är matmissbrukare eller inte.

Men visst det handlar alltid om individens vilja när det kommer till att sluta oavsett om det är mat eller sprit,sen behöver alla missbrukare hjälp längs vägen men första insikten måste dom få själva.

Swedie skrev:
Är det inte så att om man går på socialen så betalar dom alla matkostnader? Bara och ta med kvittona på maten man köper...

Min gissning är att socialen har uträknat vad saker och ting ska kosta per månad, sedan får man nog söka bidrag till ytterligare saker (som t.ex. åka till skara sommarland, eller köpa soffa, klädbidrag osv)

Långa farbron skrev:
Förvisso sant,

men du behöver inte sprit för att överleva,då är det lättare att sortera bort det ur livet.

Mat måste du ha varje dag,oavsett om du är matmissbrukare eller inte.

Men visst det handlar alltid om individens vilja när det kommer till att sluta oavsett om det är mat eller sprit,sen behöver alla missbrukare hjälp längs vägen men första insikten måste dom få själva.
Jag tycker hon får skylla sig själv, om hon nu mår så dåligt av att folk kallar henne fetknopp så borde hon kanske inte ha fortsatt att äta när hon började bli rundare?

Sen tröstätning fattar jag mig inte på, man äter för att man blir nere för att folk skriker på en, varför inte bara sluta äta och bli smal så de inte har något att skrika åt en?

Kan ju göra som så att hon bara får en viss mängd mat om dan, eller nått i den stilen, så får hon bo ute i skogen utan möjlighet att ta sig därifrån själv, så får det komma någon med mat till henne varje dag.

Lär ju kunna göra en dokusåpa om detta.

Blip skrev:
Jag inser att det förmodligen förhåller sej på det sättet, men jag har samtidigt väldigt svårt att ta det för sanning. Jag har väl med tryckt en chipspåse någon gång men jag är ändå inte sugen på en till efter det :hihi

Ett av problemen med matmissbruk är att alla människor äter mat i någon form (en del äter bara grönsaker :hihi ) men väldigt få utvecklar något som ens liknar det den här donnan sysslar med.

Som allt annat missbruk börjar det i liten skala,så dina chipspåsar kan mycket väl bli som hennes frosseri om några år.

Tar du en människa som mår dåligt som hittar något som får henne att må bra och ger henne tillfredställelse i hennes misär så har du första steget till ett missbruk klart.

Vi bor i ett fantastiskt land!!!
Här betalar vi tokhög skatt för att folk ska kunna sitta hemma och äta ihjäl sig! Det e ju helt jävla underbart!!

Jag betalar gärna 33% skatt, det är hyfsat lugnt, men jag vill fan ha något för det! Jag blir så jävla sne när jag ser sånt här, mina sura pengar går till den skiten!
Dom pengarna kanske skulle användas för 1 polis till, bättre skola, bättre sjukvård, bättre miljö eller va fan som helst men att det sitter folk hemma som inte vill/orkar jobba för att vi/staten är så snälla att vi låter dom leva så. Ta i med hård hanskarna nångång!

Och så satans svårt är det inte att banta, själv vägde jag 114 kg i januari och gav mig fan på att gå ner. Åt nästan bara nutrilett i 2 månader, satt med polarna på McDonalds med en nutrilett shake och ett äpple...

nu e jag förbannad på riktigt... :mad:

Långa farbron skrev:
Som allt annat missbruk börjar det i liten skala,så dina chipspåsar kan mycket väl bli som hennes frosseri om några år.

Tar du en människa som mår dåligt som hittar något som får henne att må bra och ger henne tillfredställelse i hennes misär så har du första steget till ett missbruk klart.
Om jag är nere så kör jag mc, då blir jag glad.

Missbruka mc är gott!

Äsch, vi gör ju tvärtemot vad som är naturligt med allt annat. Inte konstigt att det går åt helvete med hela skiten nu.

Saknar helt sympati för tjockisar.. Tror inte det är många som har sämre karaktärr än mig, brukar lova mig själv massor med saker dagligen, men gör aldrig nått. Likfan kunde jag gå ner 9kg på 6veckor, nästan bara genom att äta rätt.. och gott var det också :)

Förbannat bra episod btw
homer_fat.gif

Nu har alla nyss kommit överrens om att alkoholister och knarkare har en sjukdom men så fort någon ätit för mycket av goda saker som finns att köpa och som det görs reklam för så kan hon fara åt helvete? Sporthojare...

Saknar helt empati, hon får hamna i samma fack som alla andra jag saknar empati för, missbrukare och div kriminella ..inte värt att lägga mer pengar på behandling som inte fungerar. Hon borde på ngt vis bli satt i arbetsläger, och kanske så småningom komma till insikt att hon bör kämpa för att rädda sin son.

IronMike skrev:
Saknar helt empati, hon får hamna i samma fack som alla andra jag saknar empati för, missbrukare och div kriminella ..inte värt att lägga mer pengar på behandling som inte fungerar. Hon borde på ngt vis bli satt i arbetsläger, och kanske så småningom komma till insikt att hon bör kämpa för att rädda sin son.
lite väl mycket nazi nu, men arbetsläger låter ju inte fel.. (för alla missbrukare), de får röra på sig, äta rätt och tjäna samhället istället för att belasta det :tummenupp :hihi

ja, och det är nog bäst att vi flyttar in tjockisarna i speciella stadsdelar också, så vanligt folk slipper beblanda sig med dem. Hur skall vi få dem till lägren förresten?, jag tänker godsvagnar. det går nog åt. Kanske tvinga alla att ha en kanariegul gaffel på sina kläder, så man kan skilja de missbrukande tjockisarna från de vanliga hederliga arbetande svenssontjockisarna?

jag håller med om att det naturligtvis handlar om tragik i det enskilda fallet, men mest synd är det ju om hennes son som måste flytta pga att morsan inte står ut med sig själv...sedan kan jag tycka att man borde ta bort någon form av ersättning då hon tackat nej till en operation som nästan alltid ger gott resultat, och som någon sa, hon kommer ju ändå att dö (gäller iofs alla)...

nej, omhänderta sonen och ge honom ett drägligt liv och det borde motivera henne att lägga om livsstil och återfå sin son, det är ju många här som hävdar att det är en sjukdom och människor som är alkoholister och liknande blir ofta av med sina barn...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back