För tight ställ??

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Tjena

Igår fick jag äntligen mitt körkort och var ute å körde en stund.
Efter ettag när jag skulle byta fil blinkade jag och skulle kolla över axeln men det tog stopp. kommer inte särskilt lång i sidled när jag vrider huvet. provade att vrida mer med kroppen men det är fortfarande svårt att se. Ser inget i dödavinkeln!!

Har ett helställ skype. Nybörjare som jag är undrar om det ska vara krångligt i dessa raceställ eller om jag tyvärr köpt för litet. Det känns tight men inte obekvämt. Och längden på armarna och benen är kanon. absolut inte för korta.

Har ett helställ skype. Nybörjare som jag är undrar om det ska vara krångligt i dessa raceställ eller om jag tyvärr köpt för litet.

Du har köpt för litet ställ, japp, kan man inte vrida på huvudet då har man problem :huvet

Fast ställ töjer ut sig rätt mycket. Det ska vara för tajt i början. Jag kunde knappt få på mitt och hade lite svårt att ta djupare andentag, men efter ett antal åk satt det perfekt. Det blir bra sen ska du se.

Last edited:
Jag kunde knappt röra mig när mitt ställ var nytt...
Nu efter 2 säsonger börjar jag nästan tro att det är för stort :gnissla

Fast ställ töjer ut sig rätt mycket. Det ska vara för tajt i början. Det blir bra sen.

Okej. Jag får ha på mig det när jag sover eller nått =)
Hörde av en annan att det inte töjer på sig särskillt mkt. Men det e ju skinn så det borde det ju göra.

som sagt, stället skall sitta som ett andra skinn, om de e som ett träningspass å få på, och av, så e de rätt storlek :tummenupp

själv kunde jag knappt få upp fötterna på fotpinnarna första veckan.. Vart skavsår ovan på knäna och klämde vaderna i dragkedjan på mitt ställ. Men efter ett tag satt allt perfekt! :tummenupp Lär väl iofs kännas lite för stort efter nästa säsong.. beroende på hur mycket julmat det blir ;)

När jag köpte mitt ställ kunde jag inte andas i det UTAN ryggskydd.. Nu är det lagom MED ryggskydd och då har jag dessutom gått upp några kilo på vägen :gnissla

Fast ställ töjer ut sig rätt mycket. Det ska vara för tajt i början. Jag kunde knappt få på mitt och hade lite svårt att ta djupare andentag, men efter ett antal åk satt det perfekt. Det blir bra sen ska du se.

Skönt att man slipper sånt där trixande när man kör med Goretex.. :yoparty

Spik i foten

Va fan! Svimmar man inte nån gång då och då vid körning så har man för stort ställ.

Skönt att man slipper sånt där trixande när man kör med Goretex.. :yoparty

Kan man ha om man kör en gobbhoj, eller gubbkör en hoj *asg*..visst var jag fyndig ? Seriöst...har du kört i cordura i 250 någon gång och jämfört med att köra i ett supertight skinnställ ? Då bortser jag från säkerhetsaspekten...

Kan man ha om man kör en gobbhoj, eller gubbkör en hoj *asg*..visst var jag fyndig ? Seriöst...har du kört i cordura i 250 någon gång och jämfört med att köra i ett supertight skinnställ ? Då bortser jag från säkerhetsaspekten...

Jag Kör i regn & rusk, tror inte att jag skulle föredra skinn i regnskur, kör 8mil om dagen. Sedan är det alltid kul att växla åsikter.. :tummenupp

Har inte någon plats där det skulle vara lagligt att köra 250 km/h då jag bor stockholms området, högsta tillåtna hastigheten verkar vara 110/120km/h och jag har ingen lust att mista mitt körkort då jag bor lite outside om du förstår vad jag menar. Mitt recept på att njuta av mc åkande är inte farten eller hästkrafterna, det brukar betyda ökade månadsutgifter vilket jag inte vill ha.. :va

Men oavsett vad, jag har inte provat vurpa med goretex eller skinn, vill helst inte göra det heller för jag anser att största faran vid ev vurpa är omkringliggande saker typ, wirestängsel och att bli överkörd andra medtrafikanter.. :confused:

Däremot så har jag sett skinnställ på klipp och de verkar tåla en del men som sagt, i regn och värme så är Goretex i mitt fall att föredra.. :tummenupp

Respekt till de som sitter i 30+ grader still vid trafikljus och har skinnställ..

(tycker du att min BT1100 är en gubbhoj så får jag ta det, den är skön att köra med iaf)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage