För stort web-fönster!

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Varför får man ibland så jäkla stort web-fönster i explorer på sporthoj.com??

Har en 19-tums skärm och får ändå sitt och scrolla från höger till vänster för att läsa inlägg. Rätt frustrerande i längden. Ibland funkar det dock.

Har letat efter sätt att ändra detta utan att hitta nåt. Nån som vet var man kan ändra/ställa in detta?? :confused:

Tacksam för svar.

/O

Det beror på att vissa inlägg innehåller bilder, som då gör hela tråden "bred". Jag har också nittontummare, och lider inte av det problemet. Så jag föreslår att du:
1) Byter till en högre upplösning, 1600*1200 funkar ju alldeles ypperligt.
2) Maximerar fönstret om du inte gjort det
3) 1 + 2...

Eller så fixar Swedie att bara inlägg med stora bilder är stora. Alla andra inlägg i tråden kan ha forumets orginalstorlek.

Detta har jag också retat mig på.

kolla dina inställningar i webbläsaren gå in på Visa längst upp i explorer om du nu kör med det... och sen Textstorlek å sen prova dig fram och se om det hjälper.. annars ändra bara upplösningen på skärmen som ovan nämnt.. det skulle vara mitt första tips

JoS skrev:
Eller så fixar Swedie att bara inlägg med stora bilder är stora. Alla andra inlägg i tråden kan ha forumets orginalstorlek.

Detta har jag också retat mig på.
:tummenupp

Bilderna har även jag stört mig på ett bra tag..

porec skrev:
kolla dina inställningar i webbläsaren gå in på Visa längst upp i explorer om du nu kör med det... och sen Textstorlek å sen prova dig fram och se om det hjälper.. annars ändra bara upplösningen på skärmen som ovan nämnt.. det skulle vara mitt första tips

Nja, det är inte texten som felar. Det är bilderna.

Wargen skrev:
Snälla skaffa FireFox http://www.mozilla.se/

Det fungerar precis som IE men det är mkt bättre.

Jag använder båda. :tummenupp

Edit: I denna tråd kan "problemet" ses. Kolla inlägg #17.

Last edited:
Problemet är väl att det inte går att styra bilder som det länkas till (IMG).

Annars ligger det ju redan en begränsning på forumet i hur stora bilder man får ladda upp.

Edit:

Personligen tycker jag det borde vara spöstraff på folk som länkar till jättebilder.

:mad:

Ja det är inte fel på dig eller din webbläsare. De har lagt upp bilder från andra sidor och då blir dem så stora som de är från sidan.

JoS skrev:
Edit: I denna tråd kan "problemet" ses. Kolla inlägg #17.
Då laddar du ner Image Zoom extension så kan du själv välja storlek på bilderna utan att ladda om sidan. Jag tog ditt exempel och valde 50% på bautabilden och vips var den horisontella scrollbaren borta och texten mycket mer lättläst. Firefox - för de som vill ha mer. :tummenupp

Aha, det var ju ingen dum idé.

Jag har varit inne på andra vBulletin forum där de löst detta utan att användaren behövt fixa fram egna lösningar.
Jag har tyvärr inga länkar till dem att visa upp för er.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back