För stora arlen ness byxor?

PNorth

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Letar
För långa arlen ness brallor

Vad gör man? Köpt ett par byxor med knäpuckar i stl 52 från FCMoto. I midjan är de precis att det går få på sig dem men eftersom jag har korta ben så tycker jag knäpuckarna sitter för långt ner (precis över stöveln). Vad göra? Nån som haft liknande problem. Provat en 50 i svensk butik men den var för tight i midjan. Är alla smala modeller här på sportforum? Själv har jag 32/32 i jeans..

Last edited:
PNorth skrev:
2042349 Vad gör man? Köpt ett par byxor med knäpuckar i stl 52 från FCMoto. I midjan är de precis att det går få på sig dem men eftersom jag har korta ben så tycker jag knäpuckarna sitter för långt ner (precis över stöveln). Vad göra? Nån som haft liknande problem. Provat en 50 i svensk butik men den var för tight i midjan. Är alla smala modeller här på sportforum? Själv har jag 32/32 i jeans..

Om puckarna sitter precis ovanför stövlen, borde inte knäskydden sitta helt fel då ? :va

Jag har förövrigt 32/36 i jeans. Fast de sitter inte i midjan..

Köpte skinnbrallor som sitter perfekt runt midjan och knäskyddden sitter perfekt men de sitter lite slappt röven samt att det korvar sig lite precis över knät/knäskydden. Funderar på att köpa andra brallor som sitter mer tajt men verkar vara svårt för en som har korta ben att hitta ett par som passar bättre .. Har storlek 48 (damstorlek!) på dem... Köpte även jacka i 52 o den sitter så bra så ! :)

O ja har 32 i midjan o 30 längd på jeans/byxor.

Last edited:
Motin skrev:
2047536 Köpte skinnbrallor som sitter perfekt runt midjan och knäskyddden sitter perfekt men de sitter lite slappt röven samt att det korvar sig lite precis över knät/knäskydden. Funderar på att köpa andra brallor som sitter mer tajt men verkar vara svårt för en som har korta ben att hitta ett par som passar bättre .. Har storlek 48 (damstorlek!) på dem... Köpte även jacka i 52 o den sitter så bra så ! :)

O ja har 32 i midjan o 30 längd på jeans/byxor.

Är det Arlen Ness du talar om som du har? Vad har du för stl i jeans då? Helt sjukt isf om du kommer i 48 i midjan. Konstigt att det inte finns fler än ett läge att knäppa. Såg dock att man kan be en skräddare sy in knappen en bit så man får lite mer space..

PNorth skrev:
2049773 Är det Arlen Ness du talar om som du har? Vad har du för stl i jeans då? Helt sjukt isf om du kommer i 48 i midjan. Konstigt att det inte finns fler än ett läge att knäppa. Såg dock att man kan be en skräddare sy in knappen en bit så man får lite mer space..

Nej Dainese Firefly byxorna har jag. Har 32 i midjan på jeans.

Argyle skrev:
2049777 Altså skydden skall sitta rätt när du sitter på hojjen, har du kollat det?

Beror på vem du frågar men japps mina skydd sitter rätt när ja sitter på hojen

Svep skrev:
2049824 Där har du varför de sitter slappt i röven =)

Japps förmodligen ;)

Argyle skrev:
2049777 Altså skydden skall sitta rätt när du sitter på hojjen, har du kollat det?
Inte fan sitter man på hojen när man behöver skydden, då ligger man som en spindel på asfalten.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman