För mycket folks som har för lite att göra!!

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Hoj
Skeppshult
http://nlt.se/startsidan/friaord/1.453667

Hitta denna i lokal blaskan idag.
Sträckan det handlar om ligger precis utanför mitt hus, sk kållandsövägen som går ut till läcköslott och fiskeläget spiken.
Ni som bor i skaraborg vet vilken go mc väg det är.
Kan hålla med om att skyltar med varning för utfarter eller omkörningsförbud skulle finnas på en 1km sträcka.
Det rullar ett antal bilar om dan med båttrailers och en hel del dumma omkörningar (av bilister) sker dagligen.
Det går i rätt bra fart ibland (både mc och bil), men helt normalt för en trafikerad landsväg.
Nu lite till min reaktion, jag bor 30 meter från vägen, på andra sidan vägen (20 meter) ligger insändarens hus.
Det låg en gamal stuga där förut som revs o ett stor villa har smäckats upp så dom flytta in vid jul -08.
Borde det inte va så att om man köper en tomt som gränsar med vägen då får man la för he****e räkna med att det är trafik på vägen vilket vederbörande mycket väl visste om.
Och har man kört lite bil i sina dar så vet man att det finns dom som inte håller hastigheten.
Men det e klart han är ju pensionerad så..........det finns la tid att grunna på det mesta.
Så nu har ja fått skriva av mig lite.
Ska heja glatt varje gång ja kommer hem med hojen :D

Eller kan han har tröttnat på mig :hihi

Last edited:
Tyvärr ingen nyhet folk e puckade..

Köper hus brevid en motorbana och klagar sen på oljudet..

Här i stan var det en som köpte en sommarstuga i närheten av kennelklubben, han gnällde på att hundarna förde väsen.

En annan köpte hus ganska nära A9 när det fortfarande fanns - gnällde att det var oljud när dom hade övningar i skogen.

Folk är fan dumma i huvet :huvet

Det där var väl ingenting. Bredvid min bostad är det någon idiot som lagt en jäkla europaväg! :mad:

Vi har en crolle å folkrace å spedwaybana här i stan och självklart klagar grannarna på buller. Banan har alltid funnits där :huvet

TV Ser ni min favvouiilisträcka :D

Last edited:
Det där var väl ingenting. Bredvid min bostad är det någon idiot som lagt en jäkla europaväg! :mad:

Helt klart värt en insändare.. helst till typ expressen eller nåt :näsblod
Ja jag förstår inte problemet, så fort nåt låter så är det ett jävla skrik.
Vi har fått en nybyggd motorsport arena här i Lidköping med go-cart, folkrace, tractorpulling, miniracing, cross, enduro.. kanon för många har inte haft nånstans att köra här på 10tals år.
Men jodå när första tracotorpulling tävlingen va...gissa STORA rubriker på fria ord att det stör friden o dånar över hela stan......SUCK att folk bara orkar.
Det är verkligen "vi &dom" så fort det gäller motorsport.

I en av våra lokaltidningar så var det en som beklagade sig för att det var så mycket oliv utanför huset de just hade köpt. Och då ligger huset så till att det har järnvägsspår på ena sidan och en europaväg på den andra sidan, med kanske 30m till järnvägsspåret och ungefär lika långt till europavägen.

Borde man inte kunna lista ut när man köper ett sånt hus att det kanske kommer att vara en del saker som väsnas?

Dock kvarstår faktum att han har helt rätt. Han gnäller inte på bullret utan på att folk kör som idioter på en sträcka med utfarter, något som alltså tydligen är helt sant. Borde väl framförallt oskyddade trafikanter som kör ut på vägen på den sträckan uppskatta? Inte går världen under för att folk kör fort, men man skall fan inte göra det på sådana ställen.

Någon som vet hur det blev med kyrkoklockan som ringde i Stockholm och störde något rikspuqo.

180 på 5.1km är lite lamt tycker jag. Ingen som ska ut o slå det?

Jag tror att vi här i Skellefteå vinner när det gäller bråk ang. anläggningar etc. har just avslutat en 15år (!!!) gammal rättstvist ang. banans vara eller inte vara, de senaste 6-7åren har målet drivits av folk som flyttat in i byn långt efter banan anlades.

Lustigt att det ska ta 15år och X antal miljoner kronor bara för att få fortsätta andvända något som redan varit i bruk i massvis med år.

särskrivning i rubriken på tidningens hemsida.
=dålig tidning med puckade nyheter och puckade journalister.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla