för lång för gsx-r 750 -00?

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
är man det om man är 189? har provsuttit och då känndes den lite liten, dock har jag inte kört sporthoj innan så jag vet inte hur man ska sitta heller. testade en zx9r åxå för jag har hört att dom ska vara rymligare, visst känndes den lite rymligare men ändå lite samma känsla med ihopknölade ben.

så vad ska man välja? gsx-r 750 -00 eller zx9r -00??
vill ha en smidig och lekvänlig hoj.
/erik

tyson skrev:
är man det om man är 189? har provsuttit och då känndes den lite liten, dock har jag inte kört sporthoj innan så jag vet inte hur man ska sitta heller. testade en zx9r åxå för jag har hört att dom ska vara rymligare, visst känndes den lite rymligare men ändå lite samma känsla med ihopknölade ben.

/erik
Det är det nog bara du som kan avgöra vad som känns bäst för dej :)

Kör på Sukkan. Jag är 188cm lång och känner mig inte speciellt stor på hojen.
Smidigare än Kawan är den också.

Jag är 190cm lång och hade inga problem med den maskinen och min längd. Det enda problemet jag har är att hitta ett skinnställ som funkar bra ihop med den vassa benvinkeln som blir på dom.

Köpte ett nytt fint suzukiställ som bara hänger, klarade köra två mil sen somnade fötterna. Annons finns under "Raceställ suzuki" har jag för mig.

Priset är bara ett riktpris men jag tänkte få lite tips om vad man kan begära för det. Återförsäljaren tog inte tillbaka det för han tyckte att det var begagnat.

En hoj som jag sitter fint på är faktiskt R1 -98-00 och R6 -05. Har inte provat några andra modeller från dom så jag kan inte kommentera fler Yamaha.

Kawan tycker jag är mer touring istället, stor tank, stor soffa att sitta på :-)

CBR 954 -03 har för liten tank tycker jag så den sitter man inte heller bra bakom, sadel rejsig och hård men en mjuk och fin benvinkel tycker jag.

tyson skrev:

/erik

186cm lång, åker utmärkt på 750-00 och min egen 1000-03. ZX9 är för klumpig och tråkig tycker jag, inte speciellt kul att köra om man jämför med en 750.

Jag är 1.97 lång och kört GSX R 750 och Honda CBR 600 och 900 och även Yamaha R1 men inga problem där för mig heller. Inga skinnställ som klämmer.
Sitter kanon kan jag säga. :)
Kör just nu Yamaha XT660sm

jag e 187 på en gsxr 600 01, samma hoj som 750 00 mer eller mindre, inga problem alls. och kawwan e bara ful.

tyson skrev:

/erik

Hade en gsxr 750 -02 innan och är 193 lång och det gick bra... :banana

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...