För jävligt!

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
I artikeln som finns under länken längre ner ser man hur ett stackars äldre par kommer i kläm för statens/skatteverkets utsugarmetoder!

Kolla artikeln och fortsätt sedan att läsa resten av mitt inlägg.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2228378.ab

Kanske en knasig ide men:

Skulle man inte kunna sätta upp nåt slags konto och skänka en valfri peng, typ tjuga eller nåt till gamlingarna? Skulle nog inte va så svårt att få ihop 18 papp... Det skulle vara bra pr för oss hojåkare som annars får ta mycket skit av tex. statliga vägverket!

OBS: Kontoinfo finns på sid 3 i tråden!

Last edited:
Vilket jävla svineri av skattmasen/fogden det är ju för faen stulna pengar,
de kan väl ta pengarna som de tjänar i fängelset(jo man får pengar för att sitta inne i sverige), jävla idiotregler:finger åt fogden.

Ge mig ett konto att sätta in pengar på Heliac!

Sverige är fantastiskt :huvet :gnissla

Det är ungefär det dummaste jag har läst i alla fall. Både att de inte får tillbaks pengarna och att de hade så mycket pengar i en låda istället för banken.

Last edited:
Vad handlar det om? :vägrar klicka aftonbladetlänken
Ett äldre par blev bestulet på 18000kr. Tjuvarna fångades in och de hade då 20000kr på sig. Men det äldre paret får inte tillbaka sina pengar, för tjuvarna hade skatteskulder och därför ska pengarna de hade på sig användas till att betala skatteskulderna. Alltså anses det viktigare att staten får sina pengar än att vanliga medborgare får tillbaka sina besparingar.

Jag kan också tänka mig att slänga över en peng till det äldre paret.
Gamlingar ligger inte på min topplista men dom ligger fortfarande långt över svenska staten, mummel...

Helt otroligt. Hur mycket skulle de få behålla, om folk nu skänkte pengar till dem? Säkert nån skatt på det också..

Helt otroligt. Hur mycket skulle de få behålla, om folk nu skänkte pengar till dem? Säkert nån skatt på det också..

Nej, gåvoskatten är numera borttaget då staten insåg att man faktiskt inte kan råna folk HELA tiden.

Heliac, fixa allt med konto etc så blir det nog några kronor iaf, om folk sprider det så har vi nog snart 18 000:- till dem. Det är ju massvis av folk som blir drabbade varje dag men kan man göra något för åtminstone ett enskilt fall så är det ju en början.

Jag kollar i tråden hur intresset verkar och startar eventuellt upp ett konto i morgon. Det är ju rent jävla häleri att ta deras pengar!

Jag kollar i tråden hur intresset verkar och startar eventuellt upp ett konto i morgon. Det är ju rent jävla häleri att ta deras pengar!

Vad händer vid överskott? Allt in på PRO's konto?
Jag tycker du får sätta en nedre gröns på en hundring eller två för att få någon fart på projektet.

Jag kan lägga en hundring. Visst.
Hur överlämnar vi degen?

Regler är regler. :fakta

Håller med. Vad är det som hindrar de att ljuga om penningsumman de blivit bestulna på?? Åldern?

Hemförsäkringen skulle säkert betala om de hade följt regelverket om att inte ha mer än x antal kontanter hemma.

De för stå sitt kast för de inte är mer aktsamma med pengar.

Sedan att det är surt är en sak. Jag skulle också vara lack, men mest på mig själv.

men vafan!?:huvet det var ju för fan inte tjuvarnas pengar, hur i helvete tänker staten egentligen!?:huvet "de stal pengarna så då var det deras, men nu tog vi fast dem så nu tar vi pengarna från dem istället" !?:mad: man blir förbannad!:mad:

Bara i Sverige... Hur fan tänker staten när dom ger bort det äldre parets pengar till tjuvarna?? För det är ju faktiskt det dom gör!

*suck*
"Byta land" valet blir verkligen bara enklare och enklare för varje dag som går..

Japp, en undre gräns är nog inte så dumt. Så kan vi kanske bokföra alla insättningar här i tråden, alla som sätter in skriver sitt nick, beloppet och saldot i en lista. När vi e uppe i 18 pannor stängs tråden och inga fler insättningar görs. Detta gör bog tråden mer intressant att följa oxå kanske.

Eller?!?

Bara i Sverige... Hur fan tänker staten när dom ger bort det äldre parets pengar till tjuvarna?? För det är ju faktiskt det dom gör!

*suck*
"Byta land" valet blir verkligen bara enklare och enklare för varje dag som går..

Håller fullständigt med :tummenupp

Ja lägger gärna en hundring :yoparty

Japp, en undre gräns är nog inte så dumt. Så kan vi kanske bokföra alla insättningar här i tråden, alla som sätter in skriver sitt nick, beloppet och saldot i en lista. När vi e uppe i 18 pannor stängs tråden och inga fler insättningar görs. Detta gör bog tråden mer intressant att följa oxå kanske.

Eller?!?

Låter utmärkt men att stänga kontot tar tid och om det nu blir överskott så bör du redan från början tala om vad du gör med det för att slippa alla jävla idioter som annars kommer tycka ditt och datt.

Sätt överskott till typ Friends som ingen kan tycka vore fel.

Nu återstår bara hur de ska överlämnas, jag såg inslaget på Svt och det var ju med för- och efternamn och ort. Längs 45:an var det väl så vi behöver en frivillig värmlänning också.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025