Gallianoman
DÖD åt alla hojtjyvar!
För att göra en lång historia oerhört kort: Jag har fått tag på en begagnad dator som lilltjejen ska ha som surf- och tv-dator. Tyvärr har den för få PCI-platser för att jag ska kunna köra båda två via PCI. (jag har alltså redan dessa kort från hennes gamla burk.) Min fråga är om det finns något smart sätt att antingen dela på pci-platsen som finns med någon sorts "gren-kontakt"... eller om det finns någon USB-lösning som gör att du kan köra pci-kort i någon adapter via USB.
I andra hand får jag givetvis skaffa USB-lösning på antingen tv-kortet eller på det trådlösa nätverket. Vilket ska jag isåfall satsa på?
Jag har två stycken trådlösa nätverkskort, så jag skulle kunna tänka mig att byta bort det ena mot en USB-variant. Finns det någon som skulle vara intresserad av ett sån´t byte? (Frågar man inte får man inget svar...
)
I andra hand får jag givetvis skaffa USB-lösning på antingen tv-kortet eller på det trådlösa nätverket. Vilket ska jag isåfall satsa på?
Jag har två stycken trådlösa nätverkskort, så jag skulle kunna tänka mig att byta bort det ena mot en USB-variant. Finns det någon som skulle vara intresserad av ett sån´t byte? (Frågar man inte får man inget svar...