För få PCI, eller USB-nätverk, eller USB-tvkort

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
För att göra en lång historia oerhört kort: Jag har fått tag på en begagnad dator som lilltjejen ska ha som surf- och tv-dator. Tyvärr har den för få PCI-platser för att jag ska kunna köra båda två via PCI. (jag har alltså redan dessa kort från hennes gamla burk.) Min fråga är om det finns något smart sätt att antingen dela på pci-platsen som finns med någon sorts "gren-kontakt"... eller om det finns någon USB-lösning som gör att du kan köra pci-kort i någon adapter via USB.

I andra hand får jag givetvis skaffa USB-lösning på antingen tv-kortet eller på det trådlösa nätverket. Vilket ska jag isåfall satsa på?

Jag har två stycken trådlösa nätverkskort, så jag skulle kunna tänka mig att byta bort det ena mot en USB-variant. Finns det någon som skulle vara intresserad av ett sån´t byte? (Frågar man inte får man inget svar... :gnissla )

Köp en USBdonge för trådlöst nätverk. PLugga i och vips har du trådlöst nätverk.

USB Stick

TV-kort via USB fungerar inte speciellt bra vad jag har fått erfara.
Skulle köra på trådlöst nätverk via USB.

Jag har en sån USB Stick från D-link som ligger och skräpar. Du kan få den om du vill ha den. Skicka PM med var du bor så kan vi nog lösa nått.

Jag har en sån USB Stick från D-link som ligger och skräpar. Du kan få den om du vill ha den. Skicka PM med var du bor så kan vi nog lösa nått.

Stort tack för erbjudandet! Men, nu gjorde jag inte så i vilket fall. Köpte tvärtemot vad du rekomenderade en USB-tv med både digital och analog tuner i... Fanns lite fler tankar bakom det....

Hur som helst så satte jag ihop min burk och installerade tv-kortet och skulle installera nätverkskortet. FAN! Nu börjar den precis likadant som den gamle burken, att starta om i ett! Jag har alltså nu provat med två olika nätverkskort i två olika burkar och jag får samma problem hur jag än gör!!!!! Jag har en teori om att nätverkskortet drar för mycket kräm?! För slött nätaggregat?! Är det troligt? Eller ens möjligt... Eller har jag bara otur och fått tag på 2 olika nätverkskort med samma fel på?! Ett D-link och ett link-sys...

jag kör tv via usb.
finns på jula.
DVB-T är det jag använder...märke Greentek

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...