Födelsedatum på hitta.se

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har hitta.se rätt att publicera mitt födelsedatum utan medgivande? Jag tycker att det är illa så det stinker om det.

Njo jag kan ha fel men visst är det en offenlig handling? Ja menar på tex ratsit kan jag ju få reda på din inkomst, betalningsanmärkningar, födelsedatum mm....
Har hitta.se rätt att publicera mitt födelsedatum utan medgivande? Jag tycker att det är illa så det stinker om det.

Be dem ta bort det så gör de det.
Eller gör som andra flummisar:
Tro att det är en del av en konspiration. Kolla med några OT-liberaler, de kanske kan få det till att det hänger ihop med kameraövervakningen av dem. :rofl

Njo jag kan ha fel men visst är det en offenlig handling? Ja menar på tex ratsit kan jag ju få reda på din inkomst, betalningsanmärkningar, födelsedatum mm....
Vad jag har förstått så är det mycket som man på laglig väg kan ta reda på om en person, men som inte är tillåtet att publicera på det här sättet enligt PUL. Antagligen skulle inte hitta.se lägga ut födelsedatumen om det innebar ett uppenbart lagbrott, men jag tycker fortfarande att det stinker.

:skrämd :skrämd

Ska man inte få ha något privatliv längre?

Last edited:
Vad jag har förstått så är det mycket som man på laglig väg kan ta reda på om en person, men som inte är tillåtet att publicera på det här sättet enligt PUL. Antagligen skulle inte hitta.se lägga ut födelsedatumen om det innebar ett uppenbart lagbrott, men jag tycker fortfarande att det stinker.

:skrämd :skrämd

Har du tråkigt? :va

Det spelar la fan ingen roll om folk kan ta reda på när du/jag/jesus fyller år?!

De har nog utgivningsbevis skulle jag tro. Kostar runt 2000 kr och de kan därmed gömma sig under YGL och TFF.

Bara att gå in på ändra uppgifter, ta bort ditt födelsedatum, följ anvisningarna å det är klart.

Bara att ta bort som sagt, men givetvis är det helt sjukt att det inte är borta som standard. Man skulle givetvis lägga till det själv om man ville i stället.

bara att väja ändra uppgifter och sen "visa inte min födelsedag" så försvinner det

Du kommer förmodligen bli totalt nedringd när du fyller år. Att de ens har rätt att publicera ditt telefonnummer och adress så vem som helst kan komma hem till dig och säga precis vad de vill. Det är stor SKAM!

Jag kan ha helt fel, men är inte födelsedatum en "offentlig handling" lr vad man ska kalla det medans personnummer inte är det? Så om dom har utgivningsbevis och inte skriver ut dina fyra sista siffror så är det ok, så länge du inte protesterar...?

Man kan ju till och med få upp bilder på hur huset ser ut om man bor inne i stan.

Det är inte lätt att vara hemlig längre... :gnissla

Som någon nämnde tidigare så kanske det är bäst att de av er som blir upprörda inte går in och söker på www.birthday.se för då vet väl idignationen inga gränser kan jag tänka.

Back