Får ni repor av mjuka packväskor?

Handduk mellan kåpor och sidoväskor, eller gumminät. Men något som ligger mellan väskorna och tanken som antingen inte repar, eller som inte rör sig.
Jag tröttnade på de mjuka väskorna och gav bort den, och köpte hårda istället.

Vad du än hittar på så kommer det förr eller senare finnas något som skaver igenom din tejp och vips har du en värdesänkning som är större än vad förlusten på dina hårda väskor.
hårda väskor är dyra men rackel kostar på humör och trivsel.

Jag körde med mjuka men efter en vecka med remmar för att få fast dessa oformbara fuktsugande påsar på hojen så kom jag hem med skavmärken genom dubbel tejp, skällde ut kundtjänst där jag köpte väskorna och nu har jag dubbla uppsättningar hårda väskor, en för dagsturen och en för veckolånga turer.

Rack? är det nått slags fäste så inte väskorna ligger imot

Japp, Hepco Becker som tillverkat, då kan man låsa fast väskorna med. Förvisso är de väl inte svåra att skära upp om man nu vill åt innehållet, men det är åtminstone ett litet hinder på vägen för någon som vill åt ens prylar.

Biltema lackskyddsfilm.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Skyddsfilm-2000031843/
Sätter på nytt inför varje tripp och tar bort efteråt.
Ser kanske inte så snyggt ut när det sitter på då jag inte lägger ner nån större möda på att få till det, men gör sitt jobb och eftersom jag byter mellan tripperna så hinner det inte nöta igenom.
Ser ju i.a.f. snyggt ut efter jag tagit bort det igen och det var ju huvudsyftet :-)

Hepco Becker ser snygga och bra ut men mycket pengar då jag inte kommer att ha väskor på så ofta

Ska kolla Biltema kanske plastfilm är grejen

cykel eller mc innerslang som kasserats kan man slitsa upp och täjpa fast. funkar till det mesta som ska dämpas eller shyddas.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti