Får jag en 2:a På bes

#1 Åsberg

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Gixxer 750-02
Hej ! Säkert vart uppe många gånger men jag hittade inget snabbt så jag undrar om jag får en tvåa lr mer för slitet Bakdäck på bes ska besiktiga imorgon och har inte fått mitt nya däck !:huvet

Tacksam för ett svar !

Mvh Fredrik

Ska besikta motarden snart och jag har ingen skyltbelysning än. inte löst hur jag ska få till det snyggt men en sak jag undrar är vad dom säger om min hastighetsmätare. En cykeldator, stämmer skitbra och allt så men den är inte belyst. räcker det om jag riktar en lampa mot den. dvs nån högintensiv lysdiod på nått smidigt sätt. sen hur är det med pos.ljus?

titta korden fram så är det skadat=2an+omb.
är den bara sliten=2x(ägarens ansvar att fixar detta)obs.bara om det är en däck som är sliten

Ok så om bara bakdäcket är slitet så kommer jag igenom och ingen omb Alltå... Skönt isåf kan jag kanske sova inatt ! :tungan

Ska besikta motarden snart och jag har ingen skyltbelysning än. inte löst hur jag ska få till det snyggt men en sak jag undrar är vad dom säger om min hastighetsmätare. En cykeldator, stämmer skitbra och allt så men den är inte belyst. räcker det om jag riktar en lampa mot den. dvs nån högintensiv lysdiod på nått smidigt sätt. sen hur är det med pos.ljus?

Om pos.ljus = positionsljus menas med parkeringsljus är det inte något som din hoj måste ha eller att det måste fungera vid besiktningen.

Skyltbelysningen är bra att ha, samma sak med bakreflex, många på forumet brukar säga ähh chansa utan skyltbelysning men det händer att dom kollar då är det inget vidare att fällas på den punkten :tungan Nu måste det inte vara världens snyggaste konstruktion, bara något som lyser vitt, har själv en belysning från en Ford Sierra :)

Jag har en E-märkt skyltbelysning modell jätteliten (som i en halv tändsticksask) som bara ligger här hemma. Gratis för den som kommer och hämtar :)

Ok så om bara bakdäcket är slitet så kommer jag igenom och ingen omb Alltå... Skönt isåf kan jag kanske sova inatt ! :tungan

Ingen del på däcket får mindre än 1mm sa dom till mig när jag fick en 2:a
Sen finns det ju olika justa besgubbar oxå.

Hur gick det?

Jag hade cykeldator på min gamla GSX och den var inte belyst.
funkade bra igenom besiktningen. :)

Gjorde en snabblösning med ett däck en gång genom att ta en liten slipmaskin typ dremel och slipa lite i mönstren på däcket.
Har haft cykeldator i 8år utan belysning och dom har aldrig frågat om belysning i den.

Nån som vet hur kinkiga som är på att brytaren nere vid stödet funktionerar? Har bara besiktat 2 hojar men har för mig att dom inte kollade?
Nån med erfarenhet?

Nån som vet hur kinkiga som är på att brytaren nere vid stödet funktionerar? Har bara besiktat 2 hojar men har för mig att dom inte kollade?
Nån med erfarenhet?

Man får en örfil om det inte fungerar :tungan Finns ingen lag eller något krav på att den måste fungera så nej dom kollar inte detta.

*/ ?>
Back