Får ej loss skruv till fäste på xb9s

1979

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
bulle
Behöver tips för att få bort inseksskruv(stavning:) till främre fästet för ljuddämparen på min bulle, jag har sprutat på 5-56 dragit med skruvdragare, för hand men skruv jäveln vill fan inte lossna?! Blir galen. Vågar heller inte värma så nära motorn, alumineum o bensin. Svårt att komma åt o knacka oxå! Någon som kanske haft samma problem? Nån som har ett bra tips kanske? Tro det är en 11 eller 12...

Tacksam för hjälp!!

Borra :tummenupp
Dvs borra bort den om du kommer åt, andra lämpliga saker kan vara vinkelslip, dremmel beroende på hur svårt det är att komma åt.
Ha en ny skruv tillhands när du vill skruva ihop igen.

Tror inte det är några problem att värma.

Sen kan du testa att banka samtidigt som du vrider. Finns ju bits du kan dra på en mejsel, banka och vrid. Annars värm! :D

Sista alternativet blir väl att borra upp det och gängtappa om skitet. Men det är aningen fetedrygt. :)

Förstår jag det rätt, du har ännu inte mosat insexhålet? Isåfall ta i mer och knacka på den samtidigt,

Förstår jag det rätt, du har ännu inte mosat insexhålet? Isåfall ta i mer och knacka på den samtidigt,

Har lånat hem lite bättre verktyg från jobbet, den är hel fortfarande så jag ska testa knacka fast ett bits med längre spärrhandtag, hoppas jag får loss skiten... Tack för tipsen önska mig lycka till

M10 ja, fick bort den nästan direkt. Så skönt! Bakre fästet blir att ta fram vinkelslipen för att få bort. Så slipper man koppla ur oljeslangarna som går in i motorn... Så här mkt jobb har jag aldrig haft med mina andra hojar... Allt för lite bättre ljud:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT