Få bort olja från jacka

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Handbromsen på bilen går trögt (Audi 80) så ibland får man huka sig under bilen för att trycka tillbaks den (typisk bilar :rolleyes:). Fick lite underredsmassa på en gammal jacka och ska försöka få bort det. Har ni tips på hur? Har funderat på antingen biltemas handrengöring eller lysfotogen och sen in med den i tvättmaskinen.

Testa med rosa Bliw tvål. Det kan fungera.

Handbromsen på bilen går trögt (Audi 80) så ibland får man huka sig under bilen för att trycka tillbaks den (typisk bilar :rolleyes:). Fick lite underredsmassa på en gammal jacka och ska försöka få bort det. Har ni tips på hur? Har funderat på antingen biltemas handrengöring eller lysfotogen och sen in med den i tvättmaskinen.

Fick du olja eller underredsmassa? Inte vaxbaserad hålrumsvätska då?

Köp en flaska flytande milda. Fett löser fett, och milda är det bästa. Om det nu är en oljebaserad produkt...

Jag har plockat bort oljefläckar från favoritjeansen ett antal ggr med YES hand disk medel och mjuka sidan på en disk svamp.
Kan ta en stund att gnugga bort, men funkar.
Yes är fettlösande, och i grund och botten är det ingen större kemisk skillnad mellan matolja och delsyntet.

Fick du olja eller underredsmassa? Inte vaxbaserad hålrumsvätska då?
Det var som jag trodde. Det var min bror som haft dit en massa olja. Han har haft dit nån syntetolja som liknar kedjespray. Ska försöka få bort lite olja från skärmen så kan man i förhand testa med lite olika medel vad som funkar bäst.

Jag har plockat bort oljefläckar från favoritjeansen ett antal ggr med YES hand disk medel och mjuka sidan på en disk svamp.
Kan ta en stund att gnugga bort, men funkar.
Yes är fettlösande, och i grund och botten är det ingen större kemisk skillnad mellan matolja och delsyntet.

Japp, ska testa! :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...