Få bort grus ifrån fälgar

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Dumt nog så körde jag lite grus och kladd strax före jag ställde in hojen i garaget för en månad eller så. Skiten har nu fastnat jag lyckas inte få bort det. Vill inte repa fälgarna så jag vänder mig istället hit. Diskmedel och diskborste gjorde ingen nytta, inte heller högtryckstvätten. :(

Här är en bild på eländet.
Har provat avfettning men det har inte hjälpt det heller. Tack för tipset om trasan. Skall provas :tummenupp
pict3461b.jpg

Last edited:
Provat att färsöka lägga en blöt trasa över? borde ju funka om man löser upp det ett tag..

Trasa dränkt i bensin tycker jag funkar bäst för kedjeolja och sånt klägg så... Testa vettja.

rubbing eller polich funkar kanon men e lite jobbigt att gnida bbara

När fälgarna börjat att oxidera får man ALDRIG bort det.
Tvätta alltid av när du kört färdigt.

Pulverlacka fälgarna svarta !

5-56 eller wd40 ! Blaska på rejält o gno med en trasa... Efter det gnor du upp en juste yta med autosol....

Autosol förespråkar jag! Körde ett par vändor i saltslask med min hoj i vintras. Fälgarna såg förjävliga ut. Men efter ett par timmars slit med trasor och autosol kunde man spegla sig i dom :)

Tog mig och slet med fälgarna igår. Bensin hjälpte oerhört bra, nu är det inte mycket skit kvar på dem. Men det som är kvar, det verkar sitta där. :( Ska ge mig ut sen igen och börja på det igen.

philsson skrev:
2428465 Tog mig och slet med fälgarna igår. Bensin hjälpte oerhört bra, nu är det inte mycket skit kvar på dem. Men det som är kvar, det verkar sitta där. :( Ska ge mig ut sen igen och börja på det igen.

Lika löser lika... o sen autosol det sista.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back