Färgkod till bil?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Tja

Letar färgkod till en Ford Fiesta 97:a. Någon som vet var man kan hitta det? Å ja det är rost som ska lagas. :)

\Masonit

Masonit skrev:
Tja

Letar färgkod till en Ford Fiesta 97:a. Någon som vet var man kan hitta det? Å ja det är rost som ska lagas. :)

\Masonit

Jag har för mig att färgkoden står i motorutrymmet på lappen som sitter till vänster om du står framför bilen, om det är samma på alla Ford. De tre eller fyra sista siffrorna är färgkombinationen.

Annars står det i instruktionsboken var färgkoden hittas.

M.G.F skrev:
Jag har för mig att färgkoden står i motorutrymmet på lappen som sitter till vänster om du står framför bilen, om det är samma på alla Ford. De tre eller fyra sista siffrorna är färgkombinationen.

Annars står det i instruktionsboken var färgkoden hittas.

Ok, då var det ju inte så svårt. Ska kolla imorgon! :tummenupp

\Masonit

Hmm, hittade inget vettigt i instruktionsboken, eller under huven. Satt iofs en rödlapp på en el sladd under huven där det stod 96QF. Kan det stämma? Finns det ingen sida på nätet där man kan kolla upp färgkoder. Får kanske ringa till Ford å höra med dem.

\Masonit

Masonit skrev:
Hmm, hittade inget vettigt i instruktionsboken, eller under huven. Satt iofs en rödlapp på en el sladd under huven där det stod 96QF. Kan det stämma? Finns det ingen sida på nätet där man kan kolla upp färgkoder. Får kanske ringa till Ford å höra med dem.

\Masonit

Om du öppnar huven bör där sitta en silvrig lapp på vänster sida framme vid lyktglaset, alltså på ovansidan, på vardera sida. Å andra sidan Ford Fiesta är så bakvänt att dom säkert satt lappen i bagageluckan eller något liknande. Om du ändå kollar kan du kolla vid dörrarna när du öppnar dessa. Antingen sitter lappen på dörren eller i B-balken.

M.G.F skrev:
Om du öppnar huven bör där sitta en silvrig lapp på vänster sida framme vid lyktglaset, alltså på ovansidan, på vardera sida. Å andra sidan Ford Fiesta är så bakvänt att dom säkert satt lappen i bagageluckan eller något liknande. Om du ändå kollar kan du kolla vid dörrarna när du öppnar dessa. Antingen sitter lappen på dörren eller i B-balken.

Står det något speciellt på lappen? Som t ex "Colorcode".

\Masonit

Masonit skrev:
Står det något speciellt på lappen? Som t ex "Colorcode".

\Masonit

Det står en liten text med Farbe/Color under rutan med nummerna. Jag bifogar en bild på hur det ser ut i en Ford Scorpio från 1992, världens sämsta skitbil f.ö, där jag till och med skrivit in färgen på just den bilen jag och polare ägde och sålde snabbt igen.

Bifogat

• ford.jpg
    ford.jpg
    54.9 KB · Visningar: 801
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025