Färga håret grått?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Ja jag menar allvar, måste få håret helt grått lagom till ett practical joke, Är det någon som vet hårfärg som gör detta :confused:

Hur mycket ska man ha :confused:

Finns det över huvud taget :confused:

Snälla det är bråttom

Chii skrev:
2162824 Ja jag menar allvar, måste få håret helt grått lagom till ett practical joke, Är det någon som vet hårfärg som gör detta :confused:

Snälla det är bråttom

Gå till valfri frisersalong...

Annars kan du ju skaffa kärring.. Men skämtet kanske är närmare i tiden än en par månader..

Letade en gång för många år sen grå hårfärg och kan konstatera att det är stört omöjligt att löpa färdigt... ( kanske inte så stor efterfrågan :hihi ) Du kan dock ta dig till en frissa som blandar egna färger och få det ordnat men det kostar några hundringar...

Beror på hur mkt pengar du vill lägga ner på detta skämt.

Dyra men snygga sättet att få grått hår: (dock ganska permanent)

Knalla in på valfri salong (är du i Uppsala..knalla in till min fars salong ;))
Be frisörskorna blondera ditt hår och sdean färga det silver/grått. Kommer kosta (om du har kort hår) 300-500 spänn skulle jag tro.

Billigaste och inte lika övertygande sättet att få grått hår: (fördel..kan tvättas ur)
Kuta till närmaste hobbybutik eller Kicks och inhandla en burk färgad hårspray: silver. Voila..klart. Dock blir håret hårt och geggigt.

Last edited by a moderator:
Nursey skrev:
2163112 Beror på hur mkt pengar du vill lägga ner på detta skämt.

Dyra men snygga sättet att få grått hår: (dock ganska permanent)

Knalla in på valfri salong (är du i Uppsala..knalla in till min fars salong ;))
Be frisörskorna blondera ditt hår och sdean färga det silver/grått. Kommer kosta (om du har kort hår) 300-500 spänn skulle jag tro.

Billigaste och inte lika övertygande sättet att få grått hår: (fördel..kan tvättas ur)
Kuta till närmaste hobbybutik eller Kicks och inhandla en burk färgad hårspray: silver. Voila..klart. Dock blir håret hårt och geggigt.

:pussa Im so there tack

Hos mig har det redan börjat naturligt, har vant mig nu men inte är det skoj. Så varför man vill färga det i den kulören frivilligt övergår mitt förstånd. :gnissla

Thermal skrev:
2163359 Hos mig har det redan börjat naturligt, har vant mig nu men inte är det skoj. Så varför man vill färga det i den kulören frivilligt övergår mitt förstånd. :gnissla

Samma här.. Har börjat få grått hår på bröstet.. Huvet vet jag inte för det rakas mest varje dag...

Själv skiter jag i vilket... Man blir ju inte yngre iaf..

Chii skrev:
2162824 Ja jag menar allvar, måste få håret helt grått lagom till ett practical joke, Är det någon som vet hårfärg som gör detta :confused:

Snälla det är bråttom

Testa att först färga håret svart och sen tar du bara lite vit/blond färg och häller i till du får fin färg!

Det finns gråsilver hår färg.. :tummenupp

Bla Loréal har en herrserie med hårfärger som har silverfärg,
annars kan du ju bleka håret först och sen slänga in silvergråfärg som de flesta märken har.

Ett mer vågat förslag som kan gå jättefel är att först färga håret svart och sen lägga blekning ovanpå och kolla noga hela tiden och när håret ser lagom grådassigt ut - skölja ur blekningen. Jag vet folk som lyckats med det, men det är nog lika lätt att misslyckas :näsblod

Tillfällig sprayfärg rekomenderas inte, blir fult, ojämt, matt och stenhårt och ser noll naturligt ut :3freak

Om du inte törs joxa själv så gå till frisör, tex nursey's pappasapiens :)

Lilla_damen skrev:
2163747 Det finns gråsilver hår färg.. :tummenupp

Bla Loréal har en herrserie med hårfärger som har silverfärg,
annars kan du ju bleka håret först och sen slänga in silvergråfärg som de flesta märken har.

Ett mer vågat förslag som kan gå jättefel är att först färga håret svart och sen lägga blekning ovanpå och kolla noga hela tiden och när håret ser lagom grådassigt ut - skölja ur blekningen. Jag vet folk som lyckats med det, men det är nog lika lätt att misslyckas :näsblod

Tillfällig sprayfärg rekomenderas inte, blir fult, ojämt, matt och stenhårt och ser noll naturligt ut :3freak

Om du inte törs joxa själv så gå till frisör, tex nursey's pappasapiens :)

:Bugar En annan ska bråka på åhlens kärringen om Loreal färger

Chii skrev:
2163781 :Bugar En annan ska bråka på åhlens kärringen om Loreal färger

Gör det, eller kolla de andra kollektionerna, i pärmarna med hårslingor där man kan se testfärgerna så brukar det finnas.

Det är antagligen i närheten av blonda eller svarta nyanser.

Annars får du pm'a så kan jag köpa en här på nån av affärerna eller av mina frisör vänner och skicka ner till dig :tummenupp

Lilla_damen skrev:
2163816 Gör det, eller kolla de andra kollektionerna, i pärmarna med hårslingor där man kan se testfärgerna så brukar det finnas.

Det är antagligen i närheten av blonda eller svarta nyanser.

Annars får du pm'a så kan jag köpa en här på nån av affärerna eller av mina frisör vänner och skicka ner till dig :tummenupp

Ner :confused: återkommer med mina jakt resultat, Gonatt :pannkyss

Chii skrev:
2163832 Ner :confused: återkommer med mina jakt resultat, Gonatt :pannkyss

Oj! fatal error.. dooh! :gnissla :brinnerup

Såg nu förrns att du bodde i Luleå,
jag passerar faktiskt luleå emellanåt då min bättre hälft bor där,
så jag skulle till och med kunna hjälpa dig om du behöver hjälp att fixa det.
:)

Nursey skrev:
(är du i Uppsala..knalla in till min fars salong ;))

Hmmm, är du adopterad? Eftersom din pappa är frisör menar jag :rolleyes:

Jag köpte en grå hårtoning förut, det var i mousse-form. Funkade riktigt bra, men när det var på väg ur så såg det lite mer blått ut än grått men innan det var det snyggt. Enda gången i mitt liv jag har färgat/tonat håret förutom en gång när jag förlorade ett vad och blev rödhårig :brinnerup

Annars finns det ju en sån där ljuslila-grå nyans som pudelkärringarna på Östermalm använder.........

Dee_cati skrev:
2164420 Hmmm, är du adopterad? Eftersom din pappa är frisör menar jag :rolleyes:

Jag köpte en grå hårtoning förut, det var i mousse-form. Funkade riktigt bra, men när det var på väg ur så såg det lite mer blått ut än grått men innan det var det snyggt. Enda gången i mitt liv jag har färgat/tonat håret förutom en gång när jag förlorade ett vad och blev rödhårig :brinnerup

Tssss....fördomsfulle gosse..sade jag att min pappa VAR frisör? Nopey..har salong sade jag. Alltså är han inte battyboy ;)

NoPinky skrev:
2165404 Det var som f_n, jag har precis börjat bli sexig! :banana :Bugar

Come to mama ;)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...