Fälgstripes

Alienmoto, nej, inte överdrivet, men ett jävla pill.

Finns hos dom flesta mc-handlarna.

Men satan vad lack jag är på mina stripes. Har blivit tvungen att ta snabblim på fälgen för att skiten ska fästa! Måste ha varit nåt speciellt med den här färgen jag köpte, vit/silver med lite reflex i...
Bäst är att ta av hjulet.

Köpte mina fälgstripes på hojskoj fick med en plastbit som man trädde igenom tejpen och satte emot fälgen sedan var det bara att dra den framåt. Underlättar om man är två stycken och använder depå ställ.

Era lökar, ni får ju ta av fälgarna från hojen! :P

Hur bra sitter det när det är på plats?

Köpte från Touringbutiken, inga problem att sätta på och de har sitter kvar trots tvätt. Klarade även avfettningen efter en tokskitig fälg pga kedjesmörjning.

Tog inte av hjulen, dock depåstöd fram och bak

Lokal reklamfirma. 30st 120cm remsor för några tior.

Inte speciellt, men kan vara besvärligt att få det 100% runt utan rätta verktygen (på fri hand dvs.).

Era lökar, ni får ju ta av fälgarna från hojen! :P

Hur bra sitter det när det är på plats?

Skulle det sitta sämre om hjulet sitter kvar på hojen? viktigaste är väl att det är rent på fälgen. om man ska sätta det på fri hand kanske det är lättare att ha hjulet på bänken men om man har ett depå stöd och den där plastbiten som jag fick med så går det smidigt

Köpte mina fälgstripes på hojskoj fick med en plastbit som man trädde igenom tejpen och satte emot fälgen sedan var det bara att dra den framåt. Underlättar om man är två stycken och använder depå ställ.

Finns det någon annan sida som säljer tejpen ihop med ett "verktyg"?
Hojskojs hemsida fick jag flipp på - hur i helvete skall man lyckas hitta något där?!

Inga problem att montera med hjulen kvar på hojen men dom släpper ju så jävla lätt trots noggrann rengörning så jag har gett upp och lagt stripsen jag hade kvar där de hör hemma dvs i soptunnan

Köpte mina från kawasaki i karlstad, men de saluförde valtermoto! Iaf så gick monteringen mkt smidigt om man klippte till tre remsor att dela av med! går nog med två också!

Hoppas skiten sitter nu också (gjorde ordentligt rent med superclean för industribruk ;)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti