Fälgar till min Suzuki GSXR 1000, -06...vilka år passar?

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Hejsan!
Har ställt frågan i mekforumet men tänkte att det är lika bra att ställa frågan här oxå:

Försöker skaffa mig extrafälgar till min Suzuki GSXR 1000, årsmodell -06. Är det någon som vet vilka årsmodeller på fälgar som passar? Eller vet någon var man får fram nödvändiga dimensioner och mått?

Den här frågan har ställts massor med gånger. Och jag har aldrig sett något svar.

Många säger att det kan gå med olika fälgar men ingen verkar veta vilka som passar.

Jag töttnade på att fråga och leta och köpte helt nya i stället. :tummenupp

Räkna inte med något bättre svar.

Den här frågan har ställts massor med gånger. Och jag har aldrig sett något svar.

Många säger att det kan gå med olika fälgar men ingen verkar veta vilka som passar.

Jag töttnade på att fråga och leta och köpte helt nya i stället. :tummenupp

Räkna inte med något bättre svar.

Hmmm...trodde den här världen var nerlusad med folk som hade koll på såna där konstiga saker :) Nåja, vi får väl se.

Vad kostar nya fälgar då, om man köper dom här i Sverige? Bra att veta när jag budar hej vilt på eBay :)

K5/K6 har inte samma fälgar som tidigare modeller.
Enligt rykten ska det gå att modifiera bromsok etc för att få tidigare modellers fälgar att passa men jag känner ingen som gjort det.

Vet inte om K7:ans passar.

På Ebay (UK eller COM) brukar man kunna få en komplett uppsättning med bromskivor fram och bak för runt 6-7.000:-
Jag fick ett "bra" pris på nya i Sverige: 17.000:-

K5/K6 har inte samma fälgar som tidigare modeller.
Enligt rykten ska det gå att modifiera bromsok etc för att få tidigare modellers fälgar att passa men jag känner ingen som gjort det.

Vet inte om K7:ans passar.

På Ebay (UK eller COM) brukar man kunna få en komplett uppsättning med bromskivor fram och bak för runt 6-7.000:-
Jag fick ett "bra" pris på nya i Sverige: 17.000:-

2005-2007 är samma fälgar

I den här annonsen får man intrycket att 05 o 06 har samma fälgar....
http://cgi.ebay.co.uk/SUZUKI-GSXR-1...ryZ10534QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mmm, så här långt har jag oxå kommit: att 05-06 är lika i det mesta (om inte allt) men är osäker på hur ex. K7:an är jmf med 05/06. Än bättre är det ju om även äldre prylar funkar, men är som sagt okunnig hur det ser ut där. Nåja, jag får se vad jag vinner för auktioner på eBay och sen får jag väl eventuellt sälja en massa fälgar senare i vinter på forumet här :)

Visst, fälgarna passar, men det är andra bromsskivor :)
//
Benny

Oki. Så man skulle kunna köpa 07-skivor och skruva på 06-skivor. PASSAR 06-skivor på 07-fälgar då? Jaja, jag lär väl bli varse :)

Last edited:
Hmmm...trodde den här världen var nerlusad med folk som hade koll på såna där konstiga saker :) Nåja, vi får väl se.

Vad kostar nya fälgar då, om man köper dom här i Sverige? Bra att veta när jag budar hej vilt på eBay :)

måste ju vara enklast att bara ringa mej & fråga. eller hur.
/m

Absolut :) Kommer jag göra oxå.

Så här är det !

05-07 GSXR 1000 fälgar är likadana. 600-750 06-07 framfälg är likadan även skivorna passar.

Bak passar gsxr 1000 fälg från 01-07, framfälgen från den äldre passar också men inte skivorna, men man kan ta skivor från en SV650 tror jag eller göra som jag gjorde förra året, svarva ner ett par -02 skivor. det går även att beställa ISR bromsskivor som passar.

men det allra enklaste är att köpa ett komplett fälgset av mig inkl skivor för ca 8000:- till 05-06 gsxr 1000. :)

Last edited:
Mmm, så här långt har jag oxå kommit: att 05-06 är lika i det mesta (om inte allt)...
Allt utom färgsättningen är identiskt.

För att göra det enkelt för sig köper man ett komplett set fälgar från en 05:a eller 06:a.

Då blir det enkelt och dyrt.
Vi som gillar billigt och krångligt vill ha andra alternativ :D
Har man lite tålamod och gott om tid så köper man fälgar på ebay i USA. Jag tog hem ett set för 4 500 kr inkl skivor. Fraktat, tullat, momsat och klart. Bestäm dig för ett pris du vill betala och hålls till det. Det är hygligt stor spridning på slutpriset i auktionerna. Sen ber man säljaren skicka dem med amerikanska postens economy parcel. Frakten tar ca 6 veckor men det kostar inte så mycket.

Det är rätt tid att göra det nu. Priserna är lägre och tiden spelar ingen större roll.

Har man lite tålamod och gott om tid så köper man fälgar på ebay i USA. Jag tog hem ett set för 4 500 kr inkl skivor. Fraktat, tullat, momsat och klart. Bestäm dig för ett pris du vill betala och hålls till det. Det är hygligt stor spridning på slutpriset i auktionerna. Sen ber man säljaren skicka dem med amerikanska postens economy parcel. Frakten tar ca 6 veckor men det kostar inte så mycket.

Det är rätt tid att göra det nu. Priserna är lägre och tiden spelar ingen större roll.

det enda tråkiga är att 95% av alla auktioner på ebay i usa skickar inte utanför usa.

det enda tråkiga är att 95% av alla auktioner på ebay i usa skickar inte utanför usa.
Min erfarenhet är att de flesta gärna skickar hit. Många av dem som uppger att de bara skickar inom USA skickar gärna hit också. Det är bara att fråga. Man får göra det lite enkelt genom att till frågan länka till nåt fraktbolags sida för fraktberäkningen; "Do you ship to Sweden, Europe, by USPS [länk till USPS sida för att beräkna fraktkostnaden för internationella paket]"

USPS hemsida verkar inte funka nu.

Edit: den största nackdelen som jag ser är att det tar mycket tid om man vill komma riktigt billigt undan. Jag bjöd säkert på tio framfälgar innan jag vann en. Timförtjänsten blir alltså låg :)

Last edited:
För den som vill underlätta både frakt samt tull/moms kan jag tipsa om www.ebay.co.uk där jag köpte mina fälgar.
Fördelen med USA är den låga dollarkursen.

*/ ?>
Back