fälgar till bygget

Har du drivpaket på högersidan då?

Jag själv hade nog inte satt gjutna fälgar på motard, fast du kanske bara ska köra gata, har hört att gjutna inte är så bra till att köra på grusvägar med en massa hål i då de inte flexar som en ekerfälg.

Tja okej nej jag hade bara tänkt att köra gata, men jag tänkte att efter som dom kommer från en 125a så kanske det var för smala eller klena`?
MVH

Här är dimensionerna på hjulen till RS 125.

Front tyre dimensions: 110/70-ZR17
Rear tyre dimensions: 150/60-ZR17

Edit: tror att fälgarna håller för det, iaf framfälgen. :hihi

[ skönt att det kanske håller:tummenupp
men är lite rädd för att det kanske se konstigt ut om bak fälgen är för smal eller är det ingen större risk+ vad tror du ?

Det är nog ingen större risk för det, i värsta fall kan du nog få på ett 160 däck, så kan det se fetare ut även om däcket blir högre på fälgen.

Edit: 120 däck fram borde inte vara omöjligt heller, fast jag tycker att du ska köpa ett par riktiga ekerfäkgar, då det blir mycket snyggare och lättare med däck + det ser ju rätt ut från början.

Köp ekerfälgar är mitt tipps då det är grymt fult me gjutna till motard.

okej men det springer så jäkligt i pengar hittade ett par fina eker fälgar men 8800 lite mastigt men får ta en alvarlig funderare !!!

Hitta bara rätt säljare. Jag köpte själv i våras ett par fälgar kompletta med nya däck och husabergs 320mm stålskiva samt 2 uppsättningar lätt begagnade regndäck och ett sliks fram för 6500. Blev budgivning då fälgarna låg ute först för 5500, tur som jag hade så var de andra intressenterna inte så seriösa att de ville betala mer än mig. Men dessa priser går att hitta fälgar för, spec nu ett år senare när motard har blitt ännu vanligare och fälgarna inte är lika exklusiv vara.

Vilken modell av dr 650 har du? Själv har jag ett par nav liggande som ska passa Dr650SE. Hade själv tänkt att ekra upp dom på 17" fälgbanor men det blev att jag köpte en komplett uppsättning begagnade hjul istället.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT