Fälgar 18 vs 17

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
ingen
Tjena jag har en polare som har en Suka 1100 från sent 80 tal.nu är det så att det börjar bli svårt att få tag i däck till denna och då tängte vi byta till 17".nån som har lite tips om vad som skulle passa eller har ett par liggande kanske.

negnit skrev:
Tjena jag har en polare som har en Suka 1100 från sent 80 tal.nu är det så att det börjar bli svårt att få tag i däck till denna och då tängte vi byta till 17".nån som har lite tips om vad som skulle passa eller har ett par liggande kanske.

Byt till 17tumsfälgar från en GSXR 750/1100 89-94 dom passar nästan rakt av.
Se länk och titta under rubriken Fälgar.
http://web.telia.com/~u92104830/trix.htm

(jag har fälgar tillsalu om han är intresserad, se annonsen nedan)

Last edited:
Det har faktiskt på senare tid dykt upp en del rätt snygga (och bra?) sport/touring-däck till 18-tumsfälgar också. Problem blir det dock om man ska ha smala däck, som typ 110 till min gamla RD 350. Då får man leta lite.

Sen finns det ju uppenbara fördelar med 17 tum, om man bara orkar byta.

PacMan skrev:
Det har faktiskt på senare tid dykt upp en del rätt snygga (och bra?) sport/touring-däck till 18-tumsfälgar också. Problem blir det dock om man ska ha smala däck, som typ 110 till min gamla RD 350. Då får man leta lite.

Sen finns det ju uppenbara fördelar med 17 tum, om man bara orkar byta.
Som om man åker mycke bana.

negnit skrev:
Som om man åker mycke bana.

Ehh, va? :va

EDIT:
Nu kanske jag fattar vad du menar föresten, att 17-tum är en fördel vid banåkning...eller? Först anade jag nån slags ironi i ditt inlägg, men det var nog inte så det var tänkt. :)

Last edited:
Back