Explorerproblem

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har ett skumt problem...
Ibland när jag går in på en websida så dyker skylten upp som säger
"iexplorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas."

Det händer titt som tätt och är inte relaterat till någon speciell sida .. det händer inte hela tiden heller men rätt ofta. Fattar inte va som e fel... :va `

Jag har Nod32 . Zonealarms senaste. ett par tre st spy program som jag kör regelbundet så jag är rätt så säker på att jag inte har nåt virus eller annat skit i burken...

Denna gång så kom skylten när jag gick in här ... har dragit den åt sidan för att kunna skriva detta. Klickar jag på " skicka inte" så försvinner den och sidan jag har framme också.. då blir det till att börja om...
Nån som har nån aning :confused:

ambulans skrev:
2161634 Har ett skumt problem...
Ibland när jag går in på en websida så dyker skylten upp som säger
"iexplorer.exe har stött på ett problem och måste avslutas."

Det händer titt som tätt och är inte relaterat till någon speciell sida .. det händer inte hela tiden heller men rätt ofta. Fattar inte va som e fel... :va `

Jag har Nod32 . Zonealarms senaste. ett par tre st spy program som jag kör regelbundet så jag är rätt så säker på att jag inte har nåt virus eller annat skit i burken...

Denna gång så kom skylten när jag gick in här ... har dragit den åt sidan för att kunna skriva detta. Klickar jag på " skicka inte" så försvinner den och sidan jag har framme också.. då blir det till att börja om...
Nån som har nån aning :confused:
Tjenare,
har du kört Windows Update?
Kanske kan vara något med Java också, kolla om du har senaste versionen:
http://www.java.com/en/download/installed.jsp

//\//\

tjena.. :) japp, kört update senast idag . Men jag kollade java och jag hade version 5 bara så nu har jag uppgraderat till 6. Få se om det är stabilare nu då... knepiga är att det är inte varje dag detta händer och väldigt oregelbundet så det går inte att peka på en viss sida eller händelse när det inträffar. Ibland är det på aftonbladets sida , eller som i dag på denna sida..
Jävla irriterande allafall.. hoppas det är lugnare nu då.. :)

Mojje skrev:
2162343 Tjenare,
har du kört Windows Update?
Kanske kan vara något med Java också, kolla om du har senaste versionen:
http://www.java.com/en/download/installed.jsp

//\//\

ambulans skrev:
2162999 tjena.. :) japp, kört update senast idag . Men jag kollade java och jag hade version 5 bara så nu har jag uppgraderat till 6. Få se om det är stabilare nu då... knepiga är att det är inte varje dag detta händer och väldigt oregelbundet så det går inte att peka på en viss sida eller händelse när det inträffar. Ibland är det på aftonbladets sida , eller som i dag på denna sida..
Jävla irriterande allafall.. hoppas det är lugnare nu då.. :)
Håller tummarna :)
Om det händer igen så testa att göra följande.
a) Ta bort alla cookies, tempfiler och offline junk via Internet options.
b) kolla om hosts-filen (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc) är korrupt, bör bara innhålla "127.0.0.1 localhost" plus det som står bakom #-tecken.

//\//\

Lösning: Mozilla Firefox. Internet Explorer läcker som ett såll. Enda nackdelen är att det finns klåpare som kallar sig webmasters som gör hemsidor som bara stöds av IE:s specialkommandon i html.

Det har hållt sig stabilt nu sen jag uppgraderade Javan. Kanske va de då ... :va Va gjorde jag utan dig... :banana ska testa några dagar , är det inte borta så ska jag testa det andra du skrev.... :tummenupp

Mojje skrev:
2163385 Håller tummarna :)
Om det händer igen så testa att göra följande.
a) Ta bort alla cookies, tempfiler och offline junk via Internet options.
b) kolla om hosts-filen (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc) är korrupt, bör bara innhålla "127.0.0.1 localhost" plus det som står bakom #-tecken.

//\//\

har något liknande problem, men har kommit på att det hjälper att gå in i processer och stänga ner några saker:

- Jushed.exe (porr-spyware?)
- Fiemouse
- Setpoint

Tror att det har å göra med att jag installerade drivrutiner för att kunna använda mitt fina Logitech mulitmedia tangentbord / muss ordenligt. Använder normalt firefox, men mejl kollas alltid via explorer då mejlen inte är HTML baserad när jag kör firefox - jävla skolan som använder exchange :huvet

ambulans skrev:
2165878 Det har hållt sig stabilt nu sen jag uppgraderade Javan. Kanske va de då ... :va Va gjorde jag utan dig... :banana ska testa några dagar , är det inte borta så ska jag testa det andra du skrev.... :tummenupp
Bara kul att hjälpa till, var ju länge sedan som jag var datasupport till dig :)

mini-knutten skrev:
2165948 har något liknande problem, men har kommit på att det hjälper att gå in i processer och stänga ner några saker:

- Jushed.exe (porr-spyware?)
- Fiemouse
- Setpoint

Tror att det har å göra med att jag installerade drivrutiner för att kunna använda mitt fina Logitech mulitmedia tangentbord / muss ordenligt. Använder normalt firefox, men mejl kollas alltid via explorer då mejlen inte är HTML baserad när jag kör firefox - jävla skolan som använder exchange :huvet
• jusched.exe är en process som tillhör Java och den kontrollerar java-uppdateringar. Detta program är viktigt för att PCn skall vara stabil.
• Har du Wordfinder installerat i din dator?
Fiemouse.exe är ett litet tilläggsprogram för Wordfinder. Det känner av när du för muspekaren över texten i ett webbläsarfönster. Det ord som muspekaren står på poppar upp automatiskt i Wordfinder-fönstret och översätts. Kanske något att avinstallera?
• SetPoint.exe är en process som tillhör Logitech. Denna kan du stänga av om du vill.

//\//\

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...