Exc eller Sxf, dilemma!

Plojten

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Cagiva mito evolution -98
Hallå, efter många "sömnlösa nätter" så hoppas jag att ni har svaret på vad för hoj jag skall satsa på.
Jag har kört mycket enduro och lite cross sen jag var ungefär tio. Har aldrig varit speciellt insatt i modeller osv utan kört mest på det jag fått tag i eller det som varit billigt i förhållande till vad man fått. Nu däremot när jag börjat jobba och tjänar pengar och har råd att sponsra mig själv tänkte jag köpa en ny, ordenlig maskin, nått som man faktist har nån form av chans att utmana med. Efter mycket påläsning så har jag kommit fram till att en ktm 350 är hojjen jag vill lägga mina pengar på, dock så vet jag inte om jag skall köra på exc eller sxf?

Jag är överlägset bättre på att köra enduro och har en egen slinga som är mycket krävande. Men
I området där jag bor just byggits en ny crossbana där nästan alla mina vänner antagligen kommer hålla till, och jag vill förstås också kunna utmana där.
Vad skall jag välja?
Någon här som kör enduro med Sxf eller kör på bana med Exc?

Tacksam för svar

Jag är visserligen rätt kass på att åka men jag ar en EXC 450 som jag motionerar med, både crossbana och enduro.
Tycker det funkar´. begränsninen sitter i föraren...

Jag tror att exc 350 är en fin hoj . dessutom kan du köra enduro lagligt :tummenupp

Hur du justerar chassit är upp till dig och klippet i motorn på exc´n borde räcka...

Lite mjuk fjädring på exc för o dra de största hoppen på crossbanan men annars så.
Jag kör hellre enduro på crossbana än cross på endurobana.

Jag kör hellre cross i endurospåret än enduro på crossbanan så jag är tvärtom mot Norman här ovanför, så nu har du något att fundera på:) men det är nog mest för att jag kör 95% crossbana, det är ju roligast:)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul