Evt sugen på streetfighter

sladden99

Har man inte vurpat, så fegar man...
Gick med
24 May 2003
Ort
sthlm
Hoj
R1/KTM
Funderar på att bygga streetfighter av R6:an...

Några andledningar: Jag har lättare för att leka me hojen när d sitter Annat tyre (typ fat bar)..
Skonsammare mot hojen när man vurpar, (bara en tidsfråga), ingen plast...


Har kört motard å yamaha szr (streetfighter) innan, å med R6:an va d som att börja om på nytt..

Dålig ide?

Vad behövs för att bygga streetfighter av R6:an?
Vart hittar jag en motor-bur lr vad d kallar... Vill ju ha mer än bara krachpuckar

Mvh Sladden
 
Alla jag vet som kör med bur har svetsat själva.
DU behöver: Nytt styre, ny gaffelkrona om du itne vill sabba den gamla. Frontlampa. Nya blinkare fram och antagligen nya gas och bromsvajrar.
 
Antagligen nya vajrar??

Någn som vet om vajrarna räcker lr blir dom för korta?? Vad kör ni isf med för några?
 
Även kopplingsvajer och ev sladdar till reglagen måste förlängas. Du får nog bygga om instrumenteringen också.
 
Inte billigt me bur.. Hmm, vete fan om man vågar ge sig in på att bygga egen bur..!! ?
 
Hör efter med den lokala smeden/plåtslgaren vad dom skulle ta för en bur.
Dom är ju ganska enkla i designen i grund och botten.

Kan inte tänka mig att det blir allt för dyrt.
 
Alltså problemet är ju att man vill va säker på att buren täcker allt som den ska..

Vill inte bara göra en bur på måfå..
 
sladden99 skrev:
Funderar på att bygga streetfighter av R6:an...

Några andledningar: Jag har lättare för att leka me hojen när d sitter Annat tyre (typ fat bar)..
Skonsammare mot hojen när man vurpar, (bara en tidsfråga), ingen plast...


Har kört motard å yamaha szr (streetfighter) innan, å med R6:an va d som att börja om på nytt..

Dålig ide?

Vad behövs för att bygga streetfighter av R6:an?
Vart hittar jag en motor-bur lr vad d kallar... Vill ju ha mer än bara krachpuckar

Mvh Sladden

Nu får jag väl på nöten av nån för att jag är inne på SF forumet men är det verkligen lättare att köra med crosstyre? Jag ser ingen fördel alls med det, sen så är det väl inte skonsammare för hojen att gå omkull utan kåpor det är ju tvärtom. Kåpor tar upp en hel del strk som du kan få på ram, motor,gaffel osv. Har du bur så räddar väl den det mesta men jag tycker du tänker lite snett.
 
allt ska man ha serverat på silverfat.. :tungan gör en ful prototyp, vinkla ner hojjen kolla vad som tar i.. eller nått. prova dig fram! :tummenupp
 
Rigge skrev:
är det verkligen lättare att köra med crosstyre?
Ja, det är det.
:ätapiller

Rigge skrev:
sen så är det väl inte skonsammare för hojen att gå omkull utan kåpor det är ju tvärtom. Kåpor tar upp en hel del strk som du kan få på ram, motor,gaffel osv. Har du bur så räddar väl den det mesta men jag tycker du tänker lite snett.
Det är sant att kåporna skyddar ramen och dylikt från repor. När det blir mer våld så gör kåporna varken till eller från.
Då hjälper buren bättre.
Men visst den kan också gå sönder ifall man brukar övervåld mot hojen.
 
Rigge skrev:
Nu får jag väl på nöten av nån för att jag är inne på SF forumet men är det verkligen lättare att köra med crosstyre? Jag ser ingen fördel alls med det, sen så är det väl inte skonsammare för hojen att gå omkull utan kåpor det är ju tvärtom. Kåpor tar upp en hel del strk som du kan få på ram, motor,gaffel osv. Har du bur så räddar väl den det mesta men jag tycker du tänker lite snett.
Beror ju på om du vill köra helförsäkrat eller trafikförsäkrat.... eller hur?
Ett tex fatbarstyre tar ju upp betydligt mycket mer av smällen samt är bredare än ett vanligt clip-on.
Kåpsett kan man väl använda som krashpuckar om man verkligen vill, men om det är så billigt.... Det kan du ju ringa och fråga en verkstad om.
Sedan så låter det som att du i princip alldrig har kört en fightad hoj så jag förmodar att du lär få ett antal gliringar här på streetfighterforumet.... :kocko
 
Matterunken skrev:
Beror ju på om du vill köra helförsäkrat eller trafikförsäkrat.... eller hur?
Ett tex fatbarstyre tar ju upp betydligt mycket mer av smällen samt är bredare än ett vanligt clip-on.
Kåpsett kan man väl använda som krashpuckar om man verkligen vill, men om det är så billigt.... Det kan du ju ringa och fråga en verkstad om.
Sedan så låter det som att du i princip alldrig har kört en fightad hoj så jag förmodar att du lär få ett antal gliringar här på streetfighterforumet.... :kocko

Jorå jag har kört fighters, min egen ett tag också även om det inte var med crosstyre. Själv tycker jag inte alls om crosstyre för bus/stuntåkning även om många gör det, och jag har hållt på med det rätt mycket så jag vet väl lite vad jag pratar om iaf. Sen kan jag hålla med om att ett fatbar kan ta upp mycke stryk men fick jag välja skulle jag hellre låta hojen glida efter backen med en uppsättning glasfiberkåpor för nån tusing än på ram och motor. Gliringar hade jag räknat med det var därför som jag skrev som jag skrev i början. Jag har inget emot fighters jag bara tyckte han resonerade lite konstigt i varför han skulle bygga en.
 
posetiv å negativ kritik är välkommen..

Men vet att ett kåp sett kostar MASSOR.. Där av vill ja ta bort dom..
Ska man montera bur å Blir man tvungen att kapa lite i plasten å d är ja inte så sugen på..
Lättare å sälja nya å fina kåpor än trasiga beg..


Ett bredare styre räddar ramen från stryk, men vist kan d istället påfresta styrkronen.. Allt beror ju på med vilket våld man andvänder när man lägger skönheten ner..

Sen nu när man vill ut å leka ordentligt med hojen, så vill man ju skaffa sig så stora förutsättningar som möjligt..
Bur: rädda d värdefullaste, motorn..
Tex fat bar styre.. Jag tycker iaf att d är lättare med d.. Ingen som håller med??
 
Köp kraschkåpor för gatbruk och fullacka så är sommaren räddad.. för du är väl ändå inte en posör? :)
 
sladden99 skrev:
posetiv å negativ kritik är välkommen..

Men vet att ett kåp sett kostar MASSOR.. Där av vill ja ta bort dom..
Ska man montera bur å Blir man tvungen att kapa lite i plasten å d är ja inte så sugen på..
Lättare å sälja nya å fina kåpor än trasiga beg..


Ett bredare styre räddar ramen från stryk, men vist kan d istället påfresta styrkronen.. Allt beror ju på med vilket våld man andvänder när man lägger skönheten ner..

Sen nu när man vill ut å leka ordentligt med hojen, så vill man ju skaffa sig så stora förutsättningar som möjligt..
Bur: rädda d värdefullaste, motorn..
Tex fat bar styre.. Jag tycker iaf att d är lättare med d.. Ingen som håller med??


har varit lite i samma tankar som dig, men tror kraschpuckar kan funka ganska bra:)
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top