ilstallione
Be happy!
TPS på GSXR 1000 -01
Original har den bara en liten klack som blir påverkad av spjällaxeln vid gaspådrag. Efter detta är det tänkt att den ska fjädra tillbaka vilket den såklart inte gör på grund av designfel/materialfel/whatever.
Om jag gör klackarna i TPS´n större så att den blir tvångsstyrd även på gasreturen, kan detta innebära några problem för insprutningen?
Jag vet ju inte hur snabbt den "ska" gå i retur efter att man släppt gasen, på detta sättet kommer den ju alltid att följa spjällen.
Bra eller dåligt?
Har försökt lite i paint för att ni ska förstå.
Cirkeln är hålet i TPS´n, röda strecket är spjällaxeln och på andra bilden är det blåa material som jag själv kommer att tillföra så att spjällaxeln endast passar i ett spår och inte påverkar klackar som original.
Original har den bara en liten klack som blir påverkad av spjällaxeln vid gaspådrag. Efter detta är det tänkt att den ska fjädra tillbaka vilket den såklart inte gör på grund av designfel/materialfel/whatever.
Om jag gör klackarna i TPS´n större så att den blir tvångsstyrd även på gasreturen, kan detta innebära några problem för insprutningen?
Jag vet ju inte hur snabbt den "ska" gå i retur efter att man släppt gasen, på detta sättet kommer den ju alltid att följa spjällen.
Bra eller dåligt?
Har försökt lite i paint för att ni ska förstå.
Cirkeln är hålet i TPS´n, röda strecket är spjällaxeln och på andra bilden är det blåa material som jag själv kommer att tillföra så att spjällaxeln endast passar i ett spår och inte påverkar klackar som original.