Eventuella problem vid tvångsstyrning av TPS?

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 1996
TPS på GSXR 1000 -01

Original har den bara en liten klack som blir påverkad av spjällaxeln vid gaspådrag. Efter detta är det tänkt att den ska fjädra tillbaka vilket den såklart inte gör på grund av designfel/materialfel/whatever.
Om jag gör klackarna i TPS´n större så att den blir tvångsstyrd även på gasreturen, kan detta innebära några problem för insprutningen?
Jag vet ju inte hur snabbt den "ska" gå i retur efter att man släppt gasen, på detta sättet kommer den ju alltid att följa spjällen.

Bra eller dåligt?

Har försökt lite i paint för att ni ska förstå.
Cirkeln är hålet i TPS´n, röda strecket är spjällaxeln och på andra bilden är det blåa material som jag själv kommer att tillföra så att spjällaxeln endast passar i ett spår och inte påverkar klackar som original.
 

Bifogat

  • original.JPG
    original.JPG
    10.4 KB · Visningar: 54
  • moddad.JPG
    moddad.JPG
    31.2 KB · Visningar: 46
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top