Ev fighter bygge, Cbr 954 -02 styrkrona? Tacksam för svar..

Pixell_6

Sport före komfort
Gick med
3 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
cbr 954rr -02
Tjenna,
Har suttit och kikat runt för att se hur man gör ang styrkronan, men har ändå lite funderingar..

Om man använder original kronan, gör man bara fyra hål för att bågarna till det nya styret ska passa?? För att underlätta med tändningslåset och annat? Det räcker med att byta övre delen??

Brukar man behöva förlänga/förkorta gasvajer m.m?

Annars någon som har bra förslag på vart man köper en ny styrkrona? Läste om någon lucas som gör eller har gjort kronor, hur får man tag på honom?

Även schysst framlyckta, några bra förslag?=)
 
Styrkronan på 954 är ju den där upphöjda varianten. De andra styrkronorna är ju platta till de andra modellerna.

Enklast är att köpa en helt ny styrkrona till den. Speciellt ifall man inte riktigt är säker på att borra i orginalet och förstärka det.

LSL har styrkronor till din hoj.
www.lsl-motorradtechnik.de

NCCR är återförsäljare för LSL i Sverige.
www.nccr.se

Tycker man de är dyra (vilket de egentligen inte är) så kan man köpa via t.ex. tyskland eller storbritanien.
 
Grattis, 954:an blir en grym fighter och om du drevar ned den lite så kan du wheela den in i solnedgången och beyond!

Jag saknar min väldigt ofta.

Beroende på hur lagligt du tänkt köra så måste du planera för hur du behåller originalinstrumenten när du bygger om den, blinkersreläet sitter nämligen i instrumententet så blinkerserna funkar inte utan det.

Gas/kopplingswire/bromsslangar behöver du nog aldrig förkorta med ett crosstyre, bara förlänga :)

LSL har hela kit, inkl. kopplingswire och bromsslangar.

http://lsl.eu/pdf/LSL_GB_SB-Kits_2013.pdf
 
Last edited:
tack för tipsen :D har vart inne och kikat, ska ta en titt på ebay också :)
Blev dock inte riktigt klok på nccr sidan:S
 
tack för tipsen :D har vart inne och kikat, ska ta en titt på ebay också :)
Blev dock inte riktigt klok på nccr sidan:S

Vad avis jag blev nu helt plötsligt att du får bygga en 954-fighter! :) den ser grym ut i stort sett standard; bakdelen är lagom spetsig och hög, svingen är skönt kurvig från ena sidan och ramen ser riktigt bra ut och är svart original så man behöver inte lacka den.

Hmmmm... undrar vad en 964:a står i nuförtiden... :yoparty
 
haha aah de blir min tredje säsong med den nu... Kör den röd/svarta :rock
Faktiskt, är väl den första hondan med schysst arsle :tummenupp
 
Kontakta Slowdog på forumet han tillverkar stryrkronor till alla modeller.
 
haha aah de blir min tredje säsong med den nu... Kör den röd/svarta :rock
Faktiskt, är väl den första hondan med schysst arsle :tummenupp

Jag hade den svart/röda men lackade den VW-grå. Och ja, första Hondan med snygg bak. Med ett bakljus med integrerade blinkers går det dessutom att få den riktigt clean.
 
Är på jakt efter en 954:a.
Sälj den till mig som den är och köp en fabrikstillverkad motard, streetfighter =)

Fabrikstillverkat blir ju aldrig samma sak, alltid är det lite kompromissande med några snikkomponenter, lite nedtrimmad motor osv. Vad man vill ha är en riktig superbike med crosstyre! :yoparty
 
På jakt?? har sett att de ligger några ute... Ja har inte hjärta att sälja min :)

Skickade till han slowdog, får se om han svarar :fyllisar
 
På jakt?? har sett att de ligger några ute... Ja har inte hjärta att sälja min :)

Skickade till han slowdog, får se om han svarar :fyllisar


Tjena,
kronor finns, 3 olika modeller...
Hör av dig via PM om intresse finns, har ej fått PM eller mail.:va
OBS, såg nu att det fanns ett besökarmeddelande, inget som kom upp blinkande som det brukar göra, märkligt..
 
Last edited:
Go kväll mina herrar!! För er som fortfarande läser i tråden vill ja bara säga att arbetet är i full gång.. Fick min nya krona och styre idag :D Har även lämnat iväg systemet till frambromsen till en kompis som ska fixa ett nytt men längre slang så de räcker hela vägen upp :yoparty
 
Snyggt, kommer bli ett wheeliemonster!

Vart planerar du att placera instrumenteringen?

Originalinstrumentet sitter in smetat mellan lyktan och styret. Har en bättre och nyare bild, där blinkers å allt sitter på. Den är mer eller mindre färdig, ska bara byta stiften också. Men bilden var för stor för att lägga upp =/
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top