EU skylt - helfel/helrätt

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Beställde en ny skylt och tog en EU variant.

Nu är frågan:
Hur rätt är det med en sån?
Går den fetbort eller är det OK med en sån?

Jag tycker att vi skulle ha låtit Hitler dra igång EU när han försökte förut. Då hade vi kanske sluppit de där fula stjärnorna och haft ett stilrent hakkors istället. Fixa en regplåt med hakkors, är mitt tips.

Mattias skrev:
Jag tycker att vi skulle ha låtit Hitler dra igång EU när han försökte förut. Då hade vi kanske sluppit de där fula stjärnorna och haft ett stilrent hakkors istället. Fixa en regplåt med hakkors, är mitt tips.

Kanske skulle skrapa bort stjärnringen och knåpa dit en bakvänd sol-symbol då!

Sätt en sol symbol åt rätt håll i stället.

Kommer garanterat att stifta bekantskap med massa nya människor. :crash :hej

Nä men allvarligt då får du ju en sån där "ryssplåt" inte snygga enligt min mening men men.

EU-skylt

EU-märket tar både plats o förfular, beställ en ny skylt utan märke kostar 60:- - de e de värt!

Alternativt, behåll skylten och sätt ditt ett rött kryss över märket.

Bifogat

• registreringsskylt_kva_ikon.jpg
    registreringsskylt_kva_ikon.jpg
    3.5 KB · Visningar: 1,114
Last edited:
+
Folk tänker: "Oj! Den däringens hojjen måste vara splirrans ny"

-
Fult som faen

Beställde nyss en ny regskylt utan EU märke till min MC, men kom på att nu när skattemärket är borta kommer det väl se konstigt ut? då antar jag att bokstäverna och siffrorna blir längst åt höger och ett rätt stort vitt tomt utrymme på vänstersida... ska jag beställa en EU plåt istället, vad tycker ni?

OS i trådlyft har precis avgjorts, i den rysande finalen så vann Frontline med tiden 6 år och 5½ månad, grattis

men till din fråga, så har jag fått för mig att dom är likadana som förut, dvs tecknen kommer sitta till höger och på vänster sida blir det bara vit yta.
"
En vanlig enradig skylt för personbil har yttermåtten 480x110 mm utan EU-symbol. Med EU-symbol är måtten 520x110 mm. En skylt för motorcykel och moped har måtten 195x155 mm, både med och utan EU-symbol.

Registreringsskyltarna kostar 80 kronor styck. Vi skickar en faktura separat. Skyltarna skickas till den adress som den registrerade ägaren har i vägtrafikregistret. "

källa, transportstyrelsen.se

Last edited:
Med tanke på att du e hojjlös måste de va helt fel..... :D att ha en plåt därbak..... :arsele

Haha... ett tipps... du har ju vuxit ur hjälmen din..... och ja.. jag vet att du enligt din profil är JÄTTENÖJD över ditt långfinger.... :arsele

Last edited:
Är det bättre att skapa en ny tråd med samma ämne? har fått lära mig att man alltid ska söka på forum... men men... tack för ditt svar, hmm inte speciellt snyggt med massa vitt där, kanske man ska beställa en EU skylt endå... jag har en sådan nu men det är borrade hål i den...

Ang. Miniskylt.

Finns det någon nice minivariant nu när skattemärket är borta?

Haha... ett tipps... du har ju vuxit ur hjälmen din..... och ja.. jag vet att du enligt din profil är JÄTTENÖJD över ditt långfinger.... :arsele

Hjälmen sitter som den gör av anledningar du aldrig kommer förstå. Jag tror inte att jag läst ett inlägg med trevlig ton från dig någonsin, och jag räknar inte med att ett sådant dyker upp. Men tack för ditt innehållsrika inlägg angående EU-skylt. Jag tror att jag ska ta och plussa det.

Med tanke på att du e hojjlös måste de va helt fel..... :D att ha en plåt därbak..... :arsele

Passarej för Mattias. Han ringer hem till dig om kvällen och skriker saker. Han är elak. GRrrrr.

Det är konstigt att de inte gör om skyltarna nu när skattermärket är borta, någon som hört om de har några planer på det?
Jag mailade dom för en måand en ungefär o det fanns inga planer på att utforma nya skyltar.

Är det bättre att skapa en ny tråd med samma ämne? har fått lära mig att man alltid ska söka på forum... men men... tack för ditt svar, hmm inte speciellt snyggt med massa vitt där, kanske man ska beställa en EU skylt endå... jag har en sådan nu men det är borrade hål i den...

:hihi

hrmm ja det tyckte jag var kul ...

Fan våren måste komma snart.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...