EU regga pocketbikes?

  • Thread starter Thread starter apa
  • Start date Start date

apa

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Ort
Umeå
Hoj
gammhonda
är det någon som lyckats registrera en pocketbike som EU moped?
 
Last edited by a moderator:
apa skrev:
är det någon som lyckats registrera en pocketbike som EU moped?

Går nog inte då den måste, registreringsbesiktiga!! Det går ju inte ens att regga in en 30 moped som eu, tror då knappast att en minimoto går då tyvärr :confused:
 
Last edited by a moderator:
jag har hört att det typ inte går att regga som vanlig moped längre, eu vill typ att det bara ska finnas eu moppar, men om det går så måste man väl dreva ner den så den bara går 30 mm, iofs drevar man bara upp den igen sen
 
mopeder behöver bara vara 50cc tror jag, dom kollar inga hastigheter, bromsar, blinkers, lysen eller nånting
 
Var på Isle of Man, och där såg jag 2 minimoto med regskylltar. Hörde mig för lite och fick väl inget rakt svar.(inte någon av minimotokillarna, dom försvann) Men, om jag fattade rätt kan man regga hojen på 2 sätt. För körning på dagen. Då krävdes tuta och bromsljus. Annars måste du hänga dit allting. Om de stämmer borde man kunna registrera sin hoj i England och sen importera den hit. Då måste dom nästa släppa igenom den, utan massa buller tester och sån´t skit. För där skulle det stupa direkt.
Passa på att kolla in min sida för juniorer. En massa minimoto och nu, en hel del 125 junior eftersom jag även är inblandad i SMC satsningen "Roadracing Fabriken" Live chatten kan bli rätt kul på kvällarna.
www.maximum-sweden.com
 
honkiie skrev:
mopeder behöver bara vara 50cc tror jag, dom kollar inga hastigheter, bromsar, blinkers, lysen eller nånting

vanlig moped får bara ha en hästkraft på bakhjulet och gå 30km/h, och nu har jag fått veta säkert att det inte går att registrera eller tillverka vanliga mopeder längre, dom måste vara eu moppar :rolleyes: :(
 
Problemet ligger i typintyg från tillverkaren. Om man kan få ett typintyg från tillverkaren att pocketbike'n är tillverkad för den svenska marknaden, samt går i 25km/h, då är den redan godkänd som oregistrerad moped.

Jag har kontrollerat möjligheterna noga, då jag själv velat köra med minimoton som laglig moped.

En svensk-köpt minimoto kan det finnas chans för, men det är lönlöst med en USA- eller kina-import.
 
apa skrev:
jag har hört att det typ inte går att regga som vanlig moped längre, eu vill typ att det bara ska finnas eu moppar, men om det går så måste man väl dreva ner den så den bara går 30 mm, iofs drevar man bara upp den igen sen

typ.... typ....typ... fjunis

//jaG
 
Skulle inte vilja fara omkring på en minimoto i trafiken..
Bilister ser ju inte mig nu när jag åker en "vanlig" hoj..
Kan tänka mig hur det skulle sluta på en minimoto.. :huvet
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top