Etymotic ER6i

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Halloj!

Har någon utvärderat etymoticlurarna månne? :) Jag är på jakt efter effektiva pluggar som verkligen fungerar, inte skaver mot hjälmen, och framför allt sitter kvar och håller tätt, även när man drar på sig en tight kruka.
Det senaste är problemet med vanliga "in-ear", det glappar alltid lite när man vevar på sig krukan.

Apotekets plugg med flänsar i silikon sitter oerhört bra, och etymoticlurarna bygger ju på samma-lika princip..

Det har skrivits lite här om att folk beställt, men det är tunnsått med info om hur de verkligen fungerade. :)

http://www.amazon.com/Etymotic-Research-Isolator-Earphones-Black/dp/B000BQSGMM

/J

Har haft just dessa lurar i flera år, tycker de funkar grymt bra (skaffade ett par till tjejen oxå). Suveränt ljud, isolerar väldigt bra och mkt smidiga. För att de ske ge full ljudbild måste du stoppa in dem på samma sätt som de öronpropparna från apoteket som du nämner. Detta resulterar i att de sitter som sten, isolerar bra och inte glappar/är i vägen. För mig funkar Etymotic därför perfekt att jogga med och även till mc - jag har inga problem med glapp i a f.

Det enda med lurarna är att man får rengöra dem ibland och byta filter nån gång (har bytt filter 2-3 ggr på 4 år), inga krångligheter. Reservdelarna kostar dock lite grann.

De kostar en liten slant, men är definitivt prisvärda (speciellt då priset gått ner under senare år) och efter att ha haft dessa lurar finns det inte på kartan att nedgradera till enklare in-ear-lurar eller fabrikslurarna man får med till ipoden.

Last edited:
Har haft just dessa lurar i flera år, tycker de funkar grymt bra (skaffade ett par till tjejen oxå). Suveränt ljud, isolerar väldigt bra och mkt smidiga. För att de ske ge full ljudbild måste du stoppa in dem på samma sätt som de öronpropparna från apoteket som du nämner. Detta resulterar i att de sitter som sten, isolerar bra och inte glappar/är i vägen. För mig funkar Etymotic därför perfekt att jogga med och även till mc - jag har inga problem med glapp i a f.

Det enda med lurarna är att man får rengöra dem ibland och byta filter nån gång (har bytt filter 2-3 ggr på 4 år), inga krångligheter. Reservdelarna kostar dock lite grann.

De kostar en liten slant, men är definitivt prisvärda (speciellt då priset gått ner under senare år) och efter att ha haft dessa lurar finns det inte på kartan att nedgradera till enklare in-ear-lurar eller fabrikslurarna man får med till ipoden.

Kanon!

Det är onekligen tunnsått med lurar med liknande konstruktion, med liten "driver" utanför örat. Man vill ju inte ha en plastklump som ligger an mot hjälmen och trycker, blir lagomt oskönt det efter ett tag.

Har någon mer kört & testat får ni gärna ge lite input. :)

/J

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...