Ett stort tack till Sydskanes Emses...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
alla flaggisar och deltagare som med stor entusiasm hjälpte till att sanera oljan efter dagens motorhaveri.

Utan er massiva hjälpinsats hade detta jobb tagit dubbelt så lång tid. :Bugar

Lider med vår instruktör vars kedja gick av och slog hål i motorn, inte lätt att upptäcka att oljan forsar ut. :krama

Bilder finns på Paparazzis hemsida: http://www.andersfoton.se/MC2010/SRW100523/

/ Depåchefen för dagan
 
Last edited:
Ja grymt att alla hjälper till:tummenupp

Vi vill ju köra så mycket det går.
 
Tack!

Jag vill personligen tacka alla som hjälpte till att sanera efter mitt haveri. Även om det var en jäkla otur och svårt att upptäcka så vill jag ändå be om ursäkt för det inträffade. Man lär sig så länge man lever och jag passar på att dela med mig av mina nya erfarenheter.

- Får du fel på hojen, stanna
- Glöm inte att sätta i pluggarna i ”båten” innan körning
- Man kan tydligen aldrig lita på materialet till 100%

Just nu är jag väldigt tacksam för alla tips och råd om hur jag fixar min hoj, en R6 -01. Mina meckarkunskaper är begränsade till att trimma mopeden någon gång på 80-talet.

Mattias
 
Bra att folk hjälptes åt och att det gick bra med den som kraschade.

Dock ett väldigt märkligt beslut att vit grupp fick gå ut efter saneringen och köra ytterligare ett fullt pass. Dem hade redan kört nästan ett fullt pass (röd stod och väntade på att få gå ut när det inträffade) och nu fick dem i röd och speciellt vi i gul vänta ytterligare en massa tid på vårt första pass, var över två timmar efter anmälan som man fick komma ut och smaka asfalt. Men efter det var det :tummenupp :banana
 
Bra att folk hjälptes åt och att det gick bra med den som kraschade.

Dock ett väldigt märkligt beslut att vit grupp fick gå ut efter saneringen och köra ytterligare ett fullt pass. Dem hade redan kört nästan ett fullt pass (röd stod och väntade på att få gå ut när det inträffade) och nu fick dem i röd och speciellt vi i gul vänta ytterligare en massa tid på vårt första pass, var över två timmar efter anmälan som man fick komma ut och smaka asfalt. Men efter det var det :tummenupp :banana

Hallå där,
Vi kör efter ett fast tidsschema. Det innebär att just en sådan här sak kan inträffa. Fördelen är att man som deltagare alltid vet vilken grupp som kör.
Som tur är, så är det väldigt ovanligt att vi har så här långa avbrott i körningen. Just den här gången tog det nästan exakt 40 minuter att få banan sanerad och det innebar att två grupper förlorade vars ett pass.

Vi (Styrelsen) håller med dig, det värmer att se att så många engagerade sig och hjälpte till att få banan klar för körning igen. :tummenupp Ett strålande samarbete.

mvh
Thomas
Sekreterare
Sydskanes Emse
 
Jag vill personligen tacka alla som hjälpte till att sanera efter mitt haveri. Även om det var en jäkla otur och svårt att upptäcka så vill jag ändå be om ursäkt för det inträffade. Man lär sig så länge man lever och jag passar på att dela med mig av mina nya erfarenheter.

- Får du fel på hojen, stanna
- Glöm inte att sätta i pluggarna i ”båten” innan körning
- Man kan tydligen aldrig lita på materialet till 100%

Just nu är jag väldigt tacksam för alla tips och råd om hur jag fixar min hoj, en R6 -01. Mina meckarkunskaper är begränsade till att trimma mopeden någon gång på 80-talet.

Mattias

Shit happens! Detta kunde ha hänt vem som helst. Inte alltid pluggarna i båten hjälper heller.
Jag hoppas du inte tog illa upp för att jag förväntade mig mer av dig som instruktör. Jag lyckades också missa att du spillde ut olja och jag stod trots allt precis vid sidan och tittade på dig.

/flaggvakten i torn 3

Bra att folk hjälptes åt och att det gick bra med den som kraschade.

Dock ett väldigt märkligt beslut att vit grupp fick gå ut efter saneringen och köra ytterligare ett fullt pass. Dem hade redan kört nästan ett fullt pass (röd stod och väntade på att få gå ut när det inträffade) och nu fick dem i röd och speciellt vi i gul vänta ytterligare en massa tid på vårt första pass, var över två timmar efter anmälan som man fick komma ut och smaka asfalt. Men efter det var det :tummenupp :banana

Jag håller delvis med dig. Om du läser det CorbenDallas svarade kommer du nog inse vitsen med det. Dessutom kan det nästa gång gynna dig istället. :tummenupp


p.s. Jag är glad och tacksam att det inte inträffade fler incidenter. Trots allt var ju inte jag med och körde. :tungan d.s.
 
Dom flesta hojarrna på era körningar har ju ingen "båt" då dom är vanliga gathojar, som belastas rätt hårt i dom två snabba grupperna. Så oljeläckage kan drabba vem som helst.
 
Dom flesta hojarrna på era körningar har ju ingen "båt" då dom är vanliga gathojar, som belastas rätt hårt i dom två snabba grupperna. Så oljeläckage kan drabba vem som helst.

Så sant. Kolla därför alltid över din hoj lite extra före en bandag. Skall doc påpekas att det är inte ofta (Tack o lov) vi har så här stora olje saneringar.

/Percy
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top