Silverryggen
S-BACK MOTARDS
- Gick med
- 15 Jun 2003
- Hoj
- Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Har letat och lusläst detta forum angående en hel del saker rörande dessa fantastiska gammelgixxers (läs oljekylda) och hittat massor med matnyttigt,
men det finns ju en del "lösa, öppna trådar" så om någon kunde hjälpa mig att
få klarhet i dessa detaljer vore jag tacksam..
1. Har precis köpt en gsxr 750-90 med 1100 motor, enligt förra ägaren så ska den vara från en -91 dvs 1127cc men hur ser jag det enklast? (utan att riva av toppen och mäta 76 eller 78 mm)Har läst att man ska kunna läsa det på cylinderraden någonstans men jag hittar inget.
Har även läst att det ska skilja på olje volym mellan 1052 och 1127 det står iaf 4 l på transkåpan min.
Oljeslangsanslutningarna ska skilja också men jag har aldrig sett nån bild..
Hoppas ju innerligt att det är en 1127..
2. Tänkte att jag skulle vässa maskineriet lite grann och har bla tittat i andersbrinks och henrik roos inläg å trådar...(tackar)
Siktar på 150-160 på slangen och ett mosigt mellanregister(gatcykel)genom följande:
1186 eller 1216 (beroende på viken motor jag har..vill undvika foder/cylinderbyte)
Portning av topp (av lämplig grad)
Större ventiler..??
Kammar
Mikuni RS 36/38
Vasse hasse avgas
Ska man välja att köra med 13:1 i komp i en sådan här motor eller går den åt hel..te fär varm då , kanske bättre med 11:1 men offrar man mycket vrid då?
3. Behövs det normalt några åtgärder i underdelen för en sån här operation?
Efter kontroll givetvis. ( vev,ramlager vxl-låda,koppling) eller funkar det orginal på gatan?
4. Vad behövs mer än 4st kolvar med tbh samt toppackning till borrningen?
5. Kan jag montera gaffelben från en gsxr-1000( -01-02) i mina -90 750 USD gaffelkronor?
6. Kan jag montera en biffigare sving tex från gsxr 750 -92 eller "dubbelsvingen från gsxr-1100 -96? Utan allt för omfattande modifieringar?
Blev en del ändå, hoppas man nu slipper gå å grunna över detta.
Ps. ska delta i SSFOTY också, håll ögon och öron öppna..
Klart slut
men det finns ju en del "lösa, öppna trådar" så om någon kunde hjälpa mig att
få klarhet i dessa detaljer vore jag tacksam..
1. Har precis köpt en gsxr 750-90 med 1100 motor, enligt förra ägaren så ska den vara från en -91 dvs 1127cc men hur ser jag det enklast? (utan att riva av toppen och mäta 76 eller 78 mm)Har läst att man ska kunna läsa det på cylinderraden någonstans men jag hittar inget.
Har även läst att det ska skilja på olje volym mellan 1052 och 1127 det står iaf 4 l på transkåpan min.
Oljeslangsanslutningarna ska skilja också men jag har aldrig sett nån bild..
Hoppas ju innerligt att det är en 1127..
2. Tänkte att jag skulle vässa maskineriet lite grann och har bla tittat i andersbrinks och henrik roos inläg å trådar...(tackar)
Siktar på 150-160 på slangen och ett mosigt mellanregister(gatcykel)genom följande:
1186 eller 1216 (beroende på viken motor jag har..vill undvika foder/cylinderbyte)
Portning av topp (av lämplig grad)
Större ventiler..??
Kammar
Mikuni RS 36/38
Vasse hasse avgas
Ska man välja att köra med 13:1 i komp i en sådan här motor eller går den åt hel..te fär varm då , kanske bättre med 11:1 men offrar man mycket vrid då?
3. Behövs det normalt några åtgärder i underdelen för en sån här operation?
Efter kontroll givetvis. ( vev,ramlager vxl-låda,koppling) eller funkar det orginal på gatan?
4. Vad behövs mer än 4st kolvar med tbh samt toppackning till borrningen?
5. Kan jag montera gaffelben från en gsxr-1000( -01-02) i mina -90 750 USD gaffelkronor?
6. Kan jag montera en biffigare sving tex från gsxr 750 -92 eller "dubbelsvingen från gsxr-1100 -96? Utan allt för omfattande modifieringar?
Blev en del ändå, hoppas man nu slipper gå å grunna över detta.
Ps. ska delta i SSFOTY också, håll ögon och öron öppna..
Klart slut