Ett par bilder från helgen.

Quest

För fort för tidigt
Gick med
1 May 2005
Hoj
Ducati Monster
Tog hojen upp till stugan för att komma undan från jobb och stress. Vilopulsen sjunker med 100 slag när man kommer upp dit :) Ingen el inget rinnande vatten bara lugn och ro.

Ge gärna kritik och feedback på bilderna. De är tagna med en Minolta Dimage Z3 som jag nyköpt och jag har inte 100 koll på hur det ska ställas in. Bilderna är tagna runt 23.30 på kvällen så solen stod rätt lågt, hade problem att få bra ljus.

Min stol!

Båda Stugorna

En rumpa

Instrument?

Det är en Honda

Kallas dock Mongolmoppen

Snip snapp...

Last edited:
Ja vad ska man säga!
Det var inte direkt roliga eller inspirerande bilder! Men på bilden med styret
där du fotade stugan var ju iaf ett försök till något!
Bara att träna vidare med kameran.

Håller med ReDan, lite tråkiga bilder, men det finns folk som är grymma på att fota här så det kommer nog in tips, såg dock rätt skönt ut däruppe. Varför kallas Reveren för mongolmoppe, det har jag aldrig någonsin hört.

Du det är en god vän till mig som döpt den till det. Han åker långgaffel som låter tuff tuff.

Jo jag vet att bilderna känns dassiga och tråkiga på något sätt. Ska upp dit fler gånger och jobba lite mer med positioneringen av hojen. Hade velat behålla kvällljuset men det försvann tyvärr.

Har ett liknande sommarställe, en timmes resväg från där vi bor.
Åkte upp igår för att klippa gräset. Efter 2 timmar på traktorn blev jag sittandes och bara glodde ut i skogen. Större lugn än så kan man inte ha.
Inte en människa på flera kilometers avstånd. Så fort jag åker därifrån längtar jag dit igen.

Quest skrev:
2244600 Tog hojen upp till stugan för att komma undan från jobb och stress. Vilopulsen sjunker med 100 slag när man kommer upp dit :) Ingen el inget rinnande vatten bara lugn och ro.

Ge gärna kritik och feedback på bilderna. De är tagna med en Minolta Dimage Z3 som jag nyköpt och jag har inte 100 koll på hur det ska ställas in. Bilderna är tagna runt 23.30 på kvällen så solen stod rätt lågt, hade problem att få bra ljus.

Min stol!

Båda Stugorna

En rumpa

Instrument?

Det är en Honda

Kallas dock Mongolmoppen

Snip snapp...
Generellt så tycker jag det är för mycket "luft" på utomhusbilderna. Bilderna på hojen framför stugan borde hojen flyttas så t.ex. inte fönsterkarmen "krockar" med backspegeln, så du har en hyffsat "ren" bakgrund till hojen, i detta fallet då bara röd vägg. Sen "instrumet"-bilden känns lite framtvingad för att få nåt "konstnärligt".

Du hittar mycket bra tips och får bra kritik här:
http://forum.digitalimagery.se/index.php

Firefly skrev:
2244743 Generellt så tycker jag det är för mycket "luft" på utomhusbilderna. Bilderna på hojen framför stugan borde hojen flyttas så t.ex. inte fönsterkarmen "krockar" med backspegeln, så du har en hyffsat "ren" bakgrund till hojen, i detta fallet då bara röd vägg. Sen "instrumet"-bilden känns lite framtvingad för att få nåt "konstnärligt".

Du hittar mycket bra tips och får bra kritik här:
http://forum.digitalimagery.se/index.php

Tack för feedbacken =) ska tänka på det nästa sväng.

Instrumentbilden var ett gott försök. Personligen hade jag lagt mera fokus på just instrumenten och dimmat bort stugan i bakgrunden lite mera... o mindre "luft". Var inte rädd för att krypa närmare grejerna du fotar. Gäller även instrumentbilden! Keep it up!

//KaliZ

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...