Ett läkande problem??

• Thread starter Thread starter KaZ
  • Start date Start date

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
:huvet

hm, har ett litet problem...

lilla duvan har bestämt sig för att krångla lite... men på ett ganska besynneligt sätt.
va ute å körde i lördags, allt gick fint och inga probs...
kom till garaget, tvätta av henne och putsade lite.
allt va frid å fröjd... sen när jag kom tebaks för att ta ut henne i måndags så... låg det en liten pöl med blått vatten på golvet under henne. Rev ner kåpor för att kika var det läckte. Lyckades lokalisera att det var uppe nånstans... förmodligen nånstans vid alla slangar mellan cylindrarna.
Problemet är dock att, när jag fyllde på vatten och startade henne för att kolla närmare var det läker så... läker det inte.. tort och fint, inget sprut eller droppande??? så jag tar ut henne och kör ett tag. Stannar å kollar, nepps TORRT. tänker då att det var väl nåt tillfälligt... men icke. tar hem henne och under natten dvs efter att hon kallnat och fram till jag kom ut i morse så har det droppat igen...

nån som har en idé om vad det kan vara?

det enda jag kan gissa på är att det är nån slang som när den kallnar, krymper och blir otät, och då trycker den ur sig vatten. När man startar och den blir varm så expanderar gummit och den blir tät... eller?

Vad tror ni? :va

Hade samma symptom på min Mille. Det jag gjorde var att känna på de kylslangskopplingar jag kunde komma åt och dra lite på. Efter det var det inget mer dripp dropp.

// TH

KaZ skrev:
:huvet

det enda jag kan gissa på är att det är nån slang som när den kallnar, krymper och blir otät, och då trycker den ur sig vatten. När man startar och den blir varm så expanderar gummit och den blir tät... eller?

Vad tror ni? :va

Jag hade ungefär samma problem med en bil... Det var en spricka i slangen mellan expansionskärlet och kylaren. När motorn kallnade läckte det lite vatten och när den blev alldeless för varm läckte det ånga men när den hade normal arbetstemp så "tätade" den sig själv.. Kan ju ha motsvarande problem vid någon skarv, en illa åtdragen slangklämma eller nåtogt..

På Falcon var det en garantiåtgärd, några få hojar hade tydligen fått dåliga oljeslangar som visade samma symptom, man hade helt enkelt använt slangbitarna närmast rullen också vilka var lite väl böjda och knäckta,

Dra åt alla slangklämmor ett litet snäpp till och kolla sedan..

/Felix

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...