Estoril och Assen

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Mycket svenskar i farten nästa helg:

Watz har WC på Estoril
Janne Hansson kör SS VM på Assen
Greven har fått WC på Assen i SBK VM
Stigefelt " som vanligt"

Svenskar i 3 vm klasser samma helg, när hände :tummenupp det senast?

Nyteknik skrev:
Ska Watz köra GP på Estoril?! Vilen syn om han kör i mål före Stiggy! :cool:
Även om många håller Watz för en bättre förare så tror jag det är i princip omöjligt då Stiggy har så otroligt mycket bättre material än Watz, men visst skall det bli kul att se de båda i samma tävling.

Lord Melchet skrev:
Ser numera ut så här
Kort hår och nästan inget skägg.
Förfärligt!

Jo, jag såg det för ett tag sen, det går sannerligen utför.. Är det AMA-promotors som satt press på honom tro? Har tillåmed sett en ännu mer välfriserad bild, nyklippt å renrakad. Kanske finns det hopp ändå, han kanske börjat odla igen :)

/B

Watz har alla chanser i världen att köra ifrån Stiggy, som knappast imponerar.

Jan Hanson har, om cykeln är bra, pallchans på Assen

Jan Greven ska vara jävligt glad om han kvalar.

Chris Ash skrev:
Watz har alla chanser i världen att köra ifrån Stiggy, som knappast imponerar.

Jan Hanson har, om cykeln är bra, pallchans på Assen

Jan Greven ska vara jävligt glad om han kvalar.

Har Watz fått tillgång till vassare delar?
På den hojen han kör till vardags så skulle jag uppskatta att samma förare ligger ca 2-2,5 sekunder per varv långsammare jämfört med Stiggys halvfabrikare på en bana av Estorils längd.
Med all respekt för Fredrik Watz så tror jag inte att han är så mycket snabbare. Men det skulle vara kungligt om jag har fel.
Du kan ju kolla på vad Dark dog teamet med Katja och Langemat ligger på för varvtider, och även om de har GPs långsammaste hojar så är ju de resurser som vida överstiger de en kille som Watz kan skrapa ihop.
Men som sagt, för en gång skull skulle jag glädjas åt att ha fel.

Hansson har ju i princip en Ten Kate hoj, så bollen ligger hos honom.

Greven får nog tufft att kval in men hatten av åt de som försöker :bow

Stiggys hoj kommer sällan i mål. Där är Watz chanser större. Att kunna få någon framskjuten placering tror jag dock är omöjligt. 95% hoj, 5% förare, som Gulsnabbs brorsa skulle ha sagt.

Macho Woman skrev:
Stiggys hoj kommer sällan i mål. Där är Watz chanser större. Att kunna få någon framskjuten placering tror jag dock är omöjligt. 95% hoj, 5% förare, som Gulsnabbs brorsa skulle ha sagt.
På en riktigt bra hoj tror jag Watz skulle kunna bli hur bra som helst.
West`s hoj har väl bara en DNF i år som inte beror på krash, Stiggy har väl 3.

Lord Melchet skrev:
På en riktigt bra hoj tror jag Watz skulle kunna bli hur bra som helst.
West`s hoj har väl bara en DNF i år som inte beror på krash, Stiggy har väl 3.
Amen to that! Synd man inte kan sitta hemma och glo på dumburken utan måste ut och REJSA på Géléåsen den helgen! Vem uppfann videon? Ge den killen/tjejen en stående applåd! :tummenupp

Macho Woman skrev:

Stiggy kan inget annat än att krascha. :fakta

Vesa Kallio och Watz kör väl på ung likvärdigt material och Kallio var bara en sekund långsammare än Stiggy på Assen(6km lång).

Gemmel är en kille som Watz spöat och han har varit bättre än Stiggy i år.

Stefan Folkesson kör också en Ten Kate honda, men den är knappast i nivå med Vermuelens. Hojen Janne hade ifjol var i alla fall ruggigt snabb.

Chris Ash skrev:
Vesa Kallio och Watz kör väl på ung likvärdigt material och Kallio var bara en sekund långsammare än Stiggy på Assen(6km lång).

Stefan Folkesson kör också en Ten Kate honda, men den är knappast i nivå med Vermuelens. Hojen Janne hade ifjol var i alla fall ruggigt snabb.

Vad jag egentligen menade, fast kanske var otydlig, var att jag tror att en kille som Watz skulle kunna vara ett par sekunder snabbare per varv om han fick tillgång till en cykel av den klass som Stiggy kör.
Men jag tror inte att Stiggy kommer att ha varvtider som är så mycket bättre än Watz nu till helgen, då Watz är taggad att verkligen visa upp vem han är, och därför satsar hårdare .

Janne H har själv sagt att han har tillgång till "absolut toppmaterial " och det är jäkligt skönt att höra, med tanke på hur vissa andra alltid skall klaga på hojarna vid uteblivna resultat.

I vilket fall som helst en kanonhelg att se fram emot.

Chris Ash skrev:

Vesas hoj är ruskigt snabb faktiskt, allt hänger på om fredde får låna kit-prylar eller inte. Gemmels hoj är upp kittad med hondas a-kit plus lite till, den cykeln är ännu snabbare än vesas.
Estoril är en bana som passar Fredde, banan är överlag inte så effektkrävande, förutom den långa rakan. Jag tror fredde kan göra ett bra resultat, och hoppas han får låna de prylar han skulle fått låna på donington även nu i helgen.

oFFkeFF skrev:
Vesas hoj är ruskigt snabb faktiskt, allt hänger på om fredde får låna kit-prylar eller inte. Gemmels hoj är upp kittad med hondas a-kit plus lite till, den cykeln är ännu snabbare än vesas.
Estoril är en bana som passar Fredde, banan är överlag inte så effektkrävande, förutom den långa rakan. Jag tror fredde kan göra ett bra resultat, och hoppas han får låna de prylar han skulle fått låna på donington även nu i helgen.

Även rakan borde passa Fredde då den lutar kraftigt nedför,jag vet att Proton hade sin högsta toppfart där ifjol, den är nog bara ca 800m lång även om toppfarterna är som på en 1000+raka.

Chris Ash skrev:
Även rakan borde passa Fredde då den lutar kraftigt nedför,jag vet att Proton hade sin högsta toppfart där ifjol, den är nog bara ca 800m lång även om toppfarterna är som på en 1000+raka.

Han behöver fler ponnys ändå, men han har bra koll på chassit, och kör något överjävligt, men när andra kan åka på säkerhet är det jobbigt att behöva ligga över gränsen för att hänga med. Men ska bli klart kul att se honom och stiggy på banan samtidigt, fredde körde fortare på anderstorp i år än stiggy gjorde 97, även om det var väldigt jämnt i varvtider.
Jag hoppas han kan nosa på poängplats :tummenupp

Saxat från www.motogp.com alldeles nyss:

Fredrik Watz makes his first appearance of the season riding a Yamaha. The 26 year old, who clinched the 250cc Swedish Championship title just a few weeks ago, was due to ride at Donington earlier in the season but missed out and now finally gets his Grand Prix chance. Fellow Scandinavian Vesa Kallio, from Finland, rides for the third successive race, also on a Yamaha. Kallio finished 19th at the Sachsenring in July, improving by one place as he took 18th at Brno three weeks later.

Nu är det nära!!! Var är den där dansande banansmajlisen när man mest behöver den? Ahh, found it! :banana

Torkel skrev:
Amen to that! Synd man inte kan sitta hemma och glo på dumburken utan måste ut och REJSA på Géléåsen den helgen! Vem uppfann videon? Ge den killen/tjejen en stående applåd! :tummenupp
Närå, det här ska vi se. Pit Stop Café har TV och nån har med sig boxen Boxer. I värsta fall riggar vi parabol. Fast du kör ju tvåtakt och hinner nog inte ändå för allt mekande...;)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla