Ersättning vid stöld ur garage?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Ja då har man haft påhälsning i garaget och blivit av med skyddsutrustningen. Nu undrar jag om någon vet (helst av egen erfarenhet) vad som gäller.

1. Täcker någon försäkring detta och i så fall vilken. (Hem, drulle, tilläggsförsäkring, fordon, m.m.)

2.
Har du blivit ersatt av försäkringsbolag vid stöld ur garaget?

a.
Om JA, var fanns garaget; i byggnaden eller på annan plats som ej tillhör din bostad?

b. Vilket försäkringsbolag hade du och vilken försäkring gick in och tog detta; Hem, Hem med tillägg, fordon eller annat?

Hade stöld i mitt garage.
Snodde en crossmotor +crosskläder.

Fick ersättning av min hemförsäkring för kläderna men inte för motorn.
Polisanmälan gjord och fick där säga allt som jag blev av med som sedan skickades till försäkringsbolaget. Garaget är ett fristående alltså ej ihop med hus. Men den frågan brydde de sig inte om alls.

Trygghansa.

Jag fick ersättning för mina 1 år slitna crosskläder när dom snodde det i samband med att dom stal min cross. 10 000:- fick jag för utrustningen på hemförsäkringen.

Det var på min farsas kontor i garaget som ligger 100m hemifrån. Så det var väl hans hemförsäkring då som täckte det kanske.

Detta låter ju lovande. Då kanske jag får ny utrustning på hemförsäkringen. Har suttit och läst igenom villkoren men inte hittat något som som specifikt säger Ja eller Nej ang. detta. Min hemförsäkring har jag hos Länsförsäkringar.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla