Erfarenheter av Hastighetsövervakningskameror

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Idag körde jag förbi en kamera som blixtrade till, 80-90 på 50väg, som tur var hade jag liksom alltid oftast dragit ner solskyddet för att dölja fejset...

I början då dessa kameror var monterade var man ju lite försiktig, men efter att man succesivt märkt att de aldrig blixtrar så har jag nöjt mig med att dra ner solskyddet för att undvika identifiering.

Men nu har det ju ändå hänt, är det någon som har några erfarenheter av detta? Kommer de att ringa mig och be mig om ett erkännande? Kommer de att slänga fotot?

Vill ju för allt i världen inte förlora lappen, speciellt inte nu när mc-säsongen sätter igång...

- Guilty as hell :arsele

Advance4Stroke skrev:
Idag körde jag förbi en kamera som blixtrade till, 80-90 på 50väg, som tur var hade jag liksom alltid oftast dragit ner solskyddet för att dölja fejset...

I början då dessa kameror var monterade var man ju lite försiktig, men efter att man succesivt märkt att de aldrig blixtrar så har jag nöjt mig med att dra ner solskyddet för att undvika identifiering.

Men nu har det ju ändå hänt, är det någon som har några erfarenheter av detta? Kommer de att ringa mig och be mig om ett erkännande? Kommer de att slänga fotot?

Vill ju för allt i världen inte förlora lappen, speciellt inte nu när mc-säsongen sätter igång...

När en "kompis" (Yeah right) råkade ut för samma sak så hörde aldrig nån av sig... De jämför bilden på personen i bilen med körkortsfotot på ägaren av bilen. Stämmer det inte brukar de fråga ägaren vem som lånat den. (Ägearen behöver inte uppge det i enlighet med någon angivelselag eller nåt.) Skulle ansiktet inte vara identifierbart så skiter de allt som oftast i det eftersom alla kommer neka och de inte kan fälla någon för det.

Ägaren av fordonet kan inte åka dit på det, de måste identifiera och staffa personen som körde. Med andra ord. Det är lugnt, du klarade dig...

Har du tur kan det bara varit en blixt i skåpet....

Att utrusta ett skåp, kostar över 100 000......

Texas skrev:
Har du tur kan det bara varit en blixt i skåpet....

Att utrusta ett skåp, kostar över 100 000......
Utrustningen kanske kostar det. Men när den sen är köpt så flyttas den runt mellan olika skåp, och det kostar bara lönen för den som måste flytta kameran...

Advance4Stroke skrev:

1 Har du bil!!!!
2 Om NEJ...det är lungt dom kollar "bara" närmaste släkten till den som ägerbilen
3 Om JA....hoppas det INTE går att känna igen dig
4 Fanns det reg plåt på bilen???
5 Tala om när asfalten är framme nedanför ditt fönster :-)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka