Erfarenheter av Carspect?

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Carspect är ny aktör för fordonsbesiktning har har slängt upp ett par stationer i landet. Någon som har besiktigat sin hoj där under årets hittills korta säsong?

Besiktningstiderna hos Bilproviningen lyser med sin frånvaro i Stockholm (Haninge-stationen har första lediga tid I SLUTET AV AUGUSTI!?). En ordentlig genomgång i all ära, men jag gillar Bilprovningens service av den enkla anledning att de ofta tummar på en del "skitregler" (läs: ljudvolym, blinkersplacering mm) när det kommer till entusiastfordon.

Bör man förvänta sig paragrafrytteri av högsta grad hos Carspect för att de är nya och ska göra allt enligt boken?

Avregleringens eventuella dödliga bieffekter avhandlas redan i http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=237348

Om du har möjlighet så tycker jag du ska kolla med bilprovningen i bromma dom verkar alltid ha tid över och är väldigt trevliga.
Annars, va en pionjär och prova ny obruten mark så du har en story att berätta här på SH sen ;)

Haninge besiktigar väl inte hojar? :va

Enligt deras hemsida gör dom det. Verkar kosta 345kr när jag knappa in mitt regnummer på hemsidan.

Har inte besiktat hojen där men två bilar iaf. Drop-in är ju guld värt när man vet att fordonet till 100% är orginal och att allt är ok. Skulle inte besikta något annat än nyare fordon hos carspect, dom missar inget enkelt sagt. Bilprovningen brukar i mitt tycke oftast bara bry sig om sånt som verkligen är ett problem. Skulle jag ta hojen till carspect så skulle jag inte bli förvånad om dom tog fram linjalen och mätte avstånd mellan blinkers..

Skulle jag ta hojen till carspect så skulle jag inte bli förvånad om dom tog fram linjalen och mätte avstånd mellan blinkers..

kanske skulle testa först? har besiktat bil hos carspect och de är som bilprovningen, bara att hos bilprovningen finns inga tider.

"En ordentlig genomgång i all ära, men jag gillar Bilprovningens service av den enkla anledning att de ofta tummar på en del "skitregler" (läs: ljudvolym, blinkersplacering mm) när det kommer till entusiastfordon."

Ljudvolym nja har du tänkt på att varje 1decibel är fördubbling av ljudet så inte vidare skönt om det låter 106 ->

Blinkersplacering tycker du är en skitregel som gör att du skall synas i trafiken men hur vet andra som möter dig att du ska svänga just där när du har miniblinkers t,ex?

I dagsläget så tror jag inte de som Carspect anställer är helt nya utan nog värvade ifrån ASB. En station på Norrsidan verkar ha 3st som har erfarenhet av mcbesiktning ifrån ASB.

Enligt deras hemsida gör dom det. Verkar kosta 345kr när jag knappa in mitt regnummer på hemsidan.

Har inte besiktat hojen där men två bilar iaf. Drop-in är ju guld värt när man vet att fordonet till 100% är orginal och att allt är ok. Skulle inte besikta något annat än nyare fordon hos carspect, dom missar inget enkelt sagt. Bilprovningen brukar i mitt tycke oftast bara bry sig om sånt som verkligen är ett problem. Skulle jag ta hojen till carspect så skulle jag inte bli förvånad om dom tog fram linjalen och mätte avstånd mellan blinkers..

hemsidan (under "våra tjänster") står det:

Kontrollbesiktning:
Alla fordon utom MC.

Jo, i maj-juni! :fakta :huvet :sistabesiktningsdagpåtorsdag

Står iofs på första plats på väntelistan nu iaf så med lite tur slipper jag körförbud allt för länge.

carspect har drop-in, på bil i alla fall.

Blinkersplacering tycker du är en skitregel som gör att du skall synas i trafiken men hur vet andra som möter dig att du ska svänga just där när du har miniblinkers t,ex?

förlitar man sig alltid blint på att bilister ser att man blinkar med sina godkända blinkers blir man nog inte långlivad som mc-förare :gnissla

Last edited:
haha, tänkte mer på att du kanske har en bit att köra till och från besiktningen och bulten ligger i området :hojbusa

Det är bilen som skall besiktas. Hojen skall lyckligtvis inte besiktas första gången för än nästa år.
Damen får sitta i Drop-In kö när jag är på jobbet. :)

(Eftersom jag lyckats "glömma" batteriet på hojen över vintern så kommer jag inte kunna köra den för än mitt nya kommer från England)

Det är bilen som skall besiktas. Hojen skall lyckligtvis inte besiktas första gången för än nästa år.
Damen får sitta i Drop-In kö när jag är på jobbet. :)

(Eftersom jag lyckats "glömma" batteriet på hojen över vintern så kommer jag inte kunna köra den för än mitt nya kommer från England)

visst var det en långvinter men fixar inte "smarta" laddare ditt batteri?

visst var det en långvinter men fixar inte "smarta" laddare ditt batteri?

Min smarta laddare stängde bara av sig och efter en natt med den gamla laddaren visade multimetern fortfarande bara 5,7V när jag mätte spänningen på det...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti